ביום שני הקרוב, יתקיים ערב סליחות מטעם עיריית נהריה בו יופיע הזמר ישי ריבו. בשל העובדה שהאירוע כולל הפרדה בישיבה בין נשים לגברים - תושבי עיר רבים מתנגדים אליו, ומתכוונים לצאת ולהפגין כנגד קיומו במתכונת הנוכחית.

״מעבר לכך שקיום האירוע של העירייה עם הפרדה בין נשים לגברים הוא לא חוקי - הוא גם גושפנקא לשינוי אופייה של העיר״, טוען תושב העיר, דוב משה. ״מבחינה משפטית, חל איסור לקיים אירועי הפרדה בין נשים לגברים במרחב הציבורי לרבות אולמות, גנים והיכלים. ישנם תקדימים משפטיים בנושא - ואף בג״ץ קבע זאת באופן חד משמעי. אם יש דתיים שרוצים ללכת לאירועים בהפרדה - זו בחירה שלהם, אך למה זה צריך לחלחל למרחב הציבורי של כלל תושבי העיר?״

לטענת דוב, חילונים רבים העדיפו לעצום עיניהם להדתה שמתרחשת שנים במרחב הציבורי - אך בעקבות הממשלה החדשה והמחאה נגד הרפורמה המשפטית, כעת הסכר נפרץ: ״כל נושא המחאה הוביל את רוב הציבור החילוני במדינה להציף את הכעסים והמשקעים בעקבות ההדתה המתמשכת שספגנו כל השנים. הממשלה הובילה את הציבור לשיח על הדתה כאשר חברי כנסת קיצוניים ניסו להשתלט על החינוך, התחבורה ועל כוחן ומעמדן של הנשים בחברה. הם מתחו את החבל הדק של הסטטוס קוו יותר מדי, וכעת הציבור החילוני הרבה יותר רגיש לכל ניסיון לכפייה דתית במרחב הציבורי״. 

״ההקצנה הדתית שיש בכנסת ובממשלה - משפיעה באופן ישיר גם על התושבים, ואנחנו מרגישים שאנחנו מאבדים את המדינה שלנו, את החיים שהיו לנו, וחייבים להקפיד לשמור על החופש שלנו כי ההקצנה מהצד השני הביאה אותנו כבר לקצה ולפחד שישראל תהפוך יום אחד לאיראן״, מוסיפה תחייה דב, תושבת נהריה שמתנגדת גם כן לאירוע שמתקיים בהפרדה.

גם ארגון ׳בונות אלטרנטיבה׳ תומך במחאה, ומוסר בתגובה לתוכניתה של עיריית נהריה לממן הופעה בהפרדה מגדרית של האמן ישי ריבו: ״בעיתוי לא מפתיע, בוחרת עיריית נהריה לקיים אירוע במימון כספי ציבור, וליישר קו עם מדיניות הדרת הנשים של ממשלת ישראל שמחלחלת יותר ויותר לחיי היומיום של כולנו. אירועי הדרה של נשים מקבלים רוח גבית חזקה מהממשלה שלא מגנה, ואף מעודדת, והתוצאה היא ריבוי מקרים במרחב הציבורי. לא ניתן לזה לקרות לא ברשויות המוניציפליות, לא באוטובוסים, ולא בשום מקום אחר".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: ״בערב סליחות עם הרב שניר גואטה וישי ריבו תתאפשר, כפי שתוכנן מראש, ישיבה נפרדת לצד ישיבה משותפת. הסטטוס קוו בעיר נהריה לא השתנה ולא צפוי להשתנות ואנו מזמינים את כולם להגיע וליהנות מעשרות האירועים המתקיימים בעיר לכל המשפחה״.