החזון חי וקיים: שנת תשפ"ג מסתיימת בנתונים מזהירים בהתעניינות ובמעבר ישראלים למרכזים החדשים של ישראל בנגב ובגליל. בתנועת אור, שעוסקת בהתיישבות, הקמת ישובים, קהילות חדשות ומרכזים עצמאיים ומשגשגים וכן מפעילה את מרכז המידע היחיד מסוגו בישראל אשר פועל לחיבור בין ערי ויישובי הנגב והגליל לבין האוכלוסייה.

"דיגיטל האנטרס": היוזמה החדשה שתאפשר לאנשי פריפריה להשתלב בעולם הגיוס

על פי נתוני מרכז המידע של תנועת אור, העיר המבוקשת ביותר היא אופקים. שנה חסרת תקדים בהתעניינות של כ-10,000 ישראלים ובחינת מעברם לנגב והגליל. ובמקביל, עשרות עולים חדשים בחרו לעלות לארץ ולהקים את ביתם במרכזים החדשים של ישראל.

מרכז המידע לעסקים ויזמים של תנועת אור, מדווח על למעלה מ-1,500 פניות של חברות מכל הארץ שהתעניינו במעבר והתרחבות לנגב ולגליל. על פי התחזית כ-700 משרות חדשות צפויות להיפתח באזורים אלו בשנה הבאה, כאשר 265 חברות התחילו תהליכי מעבר ו כ- 50   חברות צפיות לסיים את המעבר לנגב ולגליל עד סוף השנה. 
מעל 2,800 תושבים לקחו חלק ביוזמות יחד עם הרשויות המקומיות ותנועת אור אשר הקימו 78 קהילות ייחודיות במרחבים אלו.

תנועת אור קידמה 6 החלטות ממשלה משמעותיות העוסקות בפיתוח ערי הנגב והגליל. החל בפיתוח תמריצים להתיישבות ועד קידום צמיחה כלכלית וקהילתית במרכזים החדשים וכן השפעה על עשרות סעיפים בהסכמים הקואליציוניים.

נוסף על כך נחלה הישג חסר תקדים והקימה את  קבוצת "המאה" המאגדת שותפויות רבות של אנשי מפתח ונציגי ארגונים מהמובילים בישראל, מכלל הסקטורים והמגזרים, ביניהם: נציגי ממשל, רשויות, מגזר עסקי, מגזר חברתי, פילנטרופיים, אנשי אקדמיה מדיסציפלינות שונות, אנשי תקשורת, גורמי תכנון ועוד, אשר חברו יחד לסייע בקידום מחויבות ממשלתית לתכנון מרחבי-חברתי ארוך טווח למדינה, המבוסס על פריסה מיטבית של אוכלוסיית ישראל בנגב ובגליל, לקראת שנת ה- 100 למדינה. 

רוני פלמר מנכ"ל תנועת אור: "משנה לשנה אנחנו רואים שהישראלים ממשיכים להביא הלכה למעשה את מימוש חזונו של בן גוריון ועוברים לנגב והגליל , אני מאחל לכולנו שבשנה הבאה נמשיך לפתח את המרכזים החדשים של ישראל ועוד חברות וארגונים יעבירו את מרכז פעילותן למרכזי החדשנות והאגרוטק בדרום ובצפון, עוד נראה כמה טוב יהיה בשנה הבאה – בדרך למימוש חזון 'ישראל 2048' יש עוד אתגרים רבים אבל אני משוכנע שאנחנו בדרך הנכונה".