כ-100 איש חוסמים את צומת הרחובות הרצל-פתח תקווה-רזיאל בנתניה במסגרת מחאת "צדק לרפאל", למען רפאל אדנה בן הארבע, שנדרס למוות לפני כארבעה חודשים. 

בקבוקי תבערה ורימוני הלם: עימותים במהלך מחאת "צדק לרפאל" | צפו

הנהגת שדרסה את רפאל ז״ל, קרול פסלר בת ה-80, עומדת להיות מואשמת בעבירת הפקרה בלבד - אך לא בעבירת הריגה, וכעת משפחתו והמוחים מפגינים בדרישה להחמיר את אישומה. ההפגנה מתקיימת במקביל להחלטת משפחתו של רפאל היום לערער על סגירת תיק החקירה נגד בתה של הנהגת הדורסת - היידי פסלר. בבקשה נטען כי הבת, היידי פסלר, שיבשה את חקירת האירוע, בניגוד לקביעת הפרקליטות. עוד דרשה המשפחה לפתוח בחקירת מח"ש בעקבות "חשד לשיבוש חקירה במטרה להביא לזיכוי החשודות". 

במסמך שהוגש, מפרטת עו"ד רוני אלוני סדובניק על הסיבות לערעור, לאחר שהוזמנה על ידי הפרקליטות לעיין בחומרי החקירה שנוהלה נגד הבת. בין השאר, ציינה כי האם והבת שוחחו לאחר התאונה בשלוש שיחות טלפון שונות, שאורכן המצטבר הוא 22 דקות ולא 7 דקות כפי שמסרו. 

"היידי העידה שהייתה לה תחושה לא טובה בבטן עם השיחה הראשונה מאימא שלה", אמרה סדובניק. "היא הבינה שמשהו לא טוב קרה. מפקד המחוז אמר לנו שהיו שתי שיחות - אחת לחברה ואחת לבת. מדוח האיכון של הטלפונים עולה שהיו 3 שיחות - כולן לבת. אמרו שהשיחה אוכנה בזמן שהייתה ברכבה אבל היא מעידה שהייתה בבית".

בינתיים, הפרקליטות כבר ערכה שימוע לנהגת הפוגעת ומתכוונת להגיש נגדה כתב אישום על הפקרה, ולא המתה, לאחר שנקבע כי לא היה ניתן למנוע את הפגיעה. ״לנהגת הפוגעת יש בעיה של קטרקט בעין אחת. היא ביצעה ניתוח בעין אחת לפני התאונה - ולאחר התאונה הייתה אמורה לבצע ניתוח בעין השנייה. בזמן התאונה, עדיין הייתה לה בעיית ראייה בעין אחת,  וכמובן שהיא לא הייתה כשירה לנהיגה״, טוענת סדובניק. ״אפילו הנהגת עצמה אמרה בחקירה שיש לה קושי בראייה בעין אחת - וביתה מסרה גרסה שונה למשטרה בה נטען שאימה בריאה.  מאשימים בהריגה במקרה שבו הנהג שפגע לא היה כשיר גופנית לנהיגה - וזה בדיוק המקרה כאן, אך הפרקליטות טוענת אחרת משום מה״

״לאחר התאונה, אחד החוקרים אמר למשפחה של רפאל שקרול נסעה מעל המהירות המותרת - כ-80 ק״מ, כולל עדת ראייה שראתה את התאונה. זו מהירות שהיא מעל המותר בכביש בו נסעה. "בנוסף, לאורך כל הנסיעה היא נהגה בנתיב השמאלי, שזו עבירת תנועה. אמרתי זאת לפרקליט - וכתגובה הוא אמר לי ש״כולם נוסעים ככה בישראל״. אם המדינה טוענת שזאת לא עבירה צריך להחזיר את הכסף לתושבי ישראל. אי אפשר לרקוד על שתי החתונות", האשימה סדובניק.

״אם היא לא הייתה מבצעת את כל עבירות התנועה האלו - מהירות מעל המותר, נהיגה בנתיב השמאלי לאורך כל הנסיעה וכמובן נהיגה בחוסר כשירות גופנית עם בעיית ראייה - רפאל היה עולה היום לכיתה א׳ ולא נדרס למוות״.