מרכז חירום חדש לילדים נפתח לאחרונה בכפר הילדים נרדים בערד, השני בנגב בסך הכל, המיועד לאוכלוסייה הכללית.

יערה ביטון, מנהלת מרכז החירום בנרדים, מסבירה כי מרכז החירום מיועד לילדים ולנוער בסיכון בגילי 3־14 שהוצאו מהבית בצו של בית משפט לתקופת ביניים של שלושה עד שישה חודשים, בעקבות סכנה מיידית של אלימות, התעללות או הזנחה חמורים, עד לשילובם במסגרת קבועה המתאימה להם.

מרכז החירום החדש נותן תמיכה ומענה טיפולי ל־17 ילדים בו־זמנית, בהם יהודים וערבים. מספר הילדים אשר מוצאים מביתם עומד על כ־12 אלף בשנה בממוצע, כאשר כ־600 ילדים נשלחים לאחד ממרכזי החירום המעטים הפזורים ברחבי המדינה.

הילדים המגיעים למרכז החירום מופרדים מיתר הילדים בכפר וזוכים למעטפת נפרדת, חינוכית וטיפולית, שפעלה עד היום מתוך מבנה זמני שאינו מותאם לצורכי הילדים.

מתוך הבנה לצורך המיוחד של הילדים, התגייס הארגון הבריטי JNF UK להקמה ושדרוג של בניין היחידה החינוכית והטיפולית, שתכלול חדרי טיפולים, כיתות לימוד, חדר מחשבים ופינת משחקים חיצונית, ויצא בקמפיין גיוס תרומות מיוחד ביחד עם השחקן יעקב זדה־דניאל, כוכב הסדרות "פאודה" ו"אלף", שבילה את מרבית שנות ילדותו בכפר ומספר: "התמיכה שקיבלתי בכפר היא זו שאפשרה לי ילדות אמיתית ומאושרת. לילדי נרדים אין לאן ללכת וזה הבית שלהם. התמיכה עוזרת לילדים לשכוח ממציאות החיים הקשה".

נלי גבע, מנכ"לית עמותת נרדים, מוסיפה: "מרכז החירום בערד הוא חלק מהשירותים שעמותת כפרי הילדים אס.או.אס ישראל מעניקה לילדים ולצעירים ללא עורף משפחתי מספק ואנו מודים ל־JNF UK על רגישותם ותרומתם".

מנכ"ל JNF UK אילן גורג'י מסכם: "לכל ילד מגיעה תמיכה ממשפחה אוהבת וטיפול מסור כדי שיהיה ניתן לאפשר לו עתיד מזהיר. ללא מבנה מתאים, מרכז החירום בנרדים לא יהיה מסוגל לתת לילדים את כל מה שהם צריכים כדי לשגשג. כחלק מהחזון שלנו לתמוך ולחזק את ההתיישבות בנגב ואת הקבוצות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית, יצאנו בגיוס כספים לשדרוג מרכז החירום".