קרן ירושלים ירוקה ועיריית ירושלים, בשיתוף שדולת ירושלים בת־קיימא, מקיימות זו השנה השלישית בחול המועד סוכות את פסטיבל ״ירוק בפנים ובחוץ״, שייפרש על פני שלושה ימים, מהיום ועד מחרתיים.

סיורים, הצגות ופסטיבלים: המדריך המלא לאירועי חול המועד סוכות
 
הפסטיבל מציע כ־60 אירועים, פעילויות וסיורים ברוח הגנת הסביבה, קיימות והתמודדות עם משבר האקלים. האירועים יתקיימו בעשרות מוקדים ברחבי ירושלים ובחינם והם מופקים על ידי מנהלים קהילתיים, מוסדות, ארגוני חברה אזרחית ואזרחים פרטיים.

הפסטיבל מקדם פעילות ענפה ברחבי העיר במטרה להגן על חורשות, יערות וטבע עירוני. זאת לצד מיזמים הסוללים את הדרך לעיר בריאה יותר ומקיימת יותר. את רשימת האירועים אפשר למצוא באתר עיריית ירושלים.

לדברי נעמי צור, מייסדת ויו"ר קרן ירושלים בת־קיימא, "מעבר לעובדה שלפסטיבל השפעה חיובית על הציבור, הרי שנוצר אירוע תרבותי המנגיש לציבור את אתרי הטבע המיוחדים ושכיות חמדה ברחבי העיר, בצורה שהופכת את התושב לתייר בעירו ועוזרת להרחבת מעגלי הפעילות האקטיביסטית בעיר".

הדר שפיגלמן, מנהלת המחלקה לקיימות חברתית בעיריית ירושלים, מוסיפה: "הצלחת הפסטיבל מדגישה את הצורך להפוך אותו למסורת, שמה את ירושלים בחזית העשייה הסביבתית בארץ ומהווה דוגמה לערים נוספות".

הפסטיבל הוא גם חג לכלל מגזרי החברה האזרחית בירושלים, הפועלים יחד כל השנה במטרה משותפת להפוך את ירושלים לנקייה, בריאה וירוקה יותר. כיוון שהפסטיבל מתקיים בחול המועד סוכות, הוא גם הזדמנות למבקרים בעיר לכבוד החג ליהנות מהיופי הטבעי של ירושלים.