"דנאל משאבי אנוש" מקבוצת דנאל, בשיתוף אגף השיקום של משרד הביטחון, החלה לאחרונה להעניק שירותי השמה וליווי תעסוקתי מלא לנכי צה"ל ולזכאי אגף השיקום, הכוללים גם מתמודדים עם פוסט טראומה.

ריטה ורמי למען נפגעי פוסט טראומה
 
השירות ניתן למטופלים שהביעו רצון ועניין לחזור למעגל התעסוקה וכולל סדרת פגישות היכרות, הכשרה בתהליכי הגיוס, הכנה לראיון עבודה, ליווי אצל המעסיק, תמיכה למעסיק במידת הצורך, וגישור על פערי ידע אצל המשתלבים בעבודה.

לדנאל, שנבחרה על ידי משרד הביטחון, יש ניסיון של שמונה שנים בפרויקט דומה עבור המוסד לביטוח לאומי, בהשמת אנשים עם מוגבלות והחזרתם למעגל התעסוקה.

מירי פפר, מנהלת סניף דנאל משאבי אנוש באשקלון ושדרות, מספרת: "אנחנו מעניקים שירות לנכי צה"ל, שהחיים עבורם מלווים בלא מעט קשיים והתמודדויות. רובם מגיעים לאחר שקיבלו סיוע בלימודים ממשרד הביטחון, וכעת פנויים לצאת לשוק התעסוקה.

"מדובר באוכלוסייה איכותית ומיוחדת, והתפקיד שלנו הוא להכיר אותם מקרוב ולהתאים לכל אחד מהם את החליפה שלו בהתאם לצרכים ולמגבלה שלו, לעשות את החיבור הנכון בין המטופל למעסיק. השתלבות בשוק העבודה, גם אם באופן חלקי, מסייעת להם בתהליך השיקום".
פפר מוסיפה: "התהליך כולל פגישות מרובות, תקשורת רב־ערוצית בכל אמצעי המדיה הקיימים היום והרבה תמיכה. בסופו של דבר מטרתנו היא להעניק חוויה של הצלחה והעצמה.

"רבים מנכי צה"ל הפוסט טראומטיים חוששים לצאת לשוק התעסוקה, לחלקם לוקח זמן להשתלב, חלקם מעדיפים משרה חלקית ובתנאים מסוימים, ואנחנו כאן כדי למצוא את המשרה המדויקת, מהייטק ועד קונדיטוריה, כל אחד לפי תחומי העניין שלו והמסוגלות. מדובר בעשייה משמעותית עבורנו עם ערך מוסף גבוה מאוד".

לידן, לקוח של אגף השיקום שנמצא בתהליך ההשמה, מספר: "אני נכה צה"ל פוסט טראומטי. נפצעתי במהלך שירות צבאי סדיר. למדתי הנדסאות תעשייה וניהול, אבל שש שנים אני לא עובד.

"מאז שהתחלתי את תהליך ההשמה והבנתי שאני סוף־סוף יכול למצוא עבודה מכובדת שתתאים למקצוע שלי, למרות המגבלה שלי והקושי, אני מלא במוטיבציה להתחיל לעבוד ומרגיש הקלה גדולה שיימצא לי פתרון שמתאים לי".