מתקפת טרור רצחנית: בית החולים סורוקה ידע אירועים רבים, אך אירוע כזה עוד לא היה פה בשנים האחרונות. נכון לעדכון המצב האחרון, כ-370 נפגעים מתוכם גם במצב אנוש פונו לבית החולים כתוצאה מירי, כשרובם חיילים, או כאלה הגיעו ממסיבת הטבע שהתקיימה בעוטף. אנשים צעירים ומבוגרים כאחד רצו לבלות ביום האחרון של חג הסוכות, ונקלעו למארב מתוכנן בקפידה של מחבלים של ארגון הטרור חמאס. 

ישראל תחת מתקפה: מאות מחבלים חוסלו; חמאס חטף אזרחים ומחזיק בבני ערובה
בלב עזה: צה"ל הפיל בניינים ששימשו לתשתית טרור של חמאס | צפו בתיעוד
צה"ל מאשר: "יש חטופים בידי חמאס, מפקדים ולוחמים נהרגו"

מחזה כפי שראיתי היום בסורוקה, איני זוכר: פקק אמבולנסים שנמשך לאורך היום, לאחר שפצועים ממשיכים לזרום בכל רגע. אמבולנסים חיכו  במשך דקות ארוכות בתור, רק כדי להיכנס לתחומי המיון. מחזה איום שממחיש את חומרת האירוע. עוד פצוע ועוד פצוע מפונה על האלונקה וזה לא מסתיים - גם בשעה זו. משפחות רבות שהגיעו לחפש את יקיריהן, בחוסר וודאות, מבלי לדעת האם הם פונו לבית החולים, או מה עלה בגורלם.

מימדי האסון עדיין לא ברורים. ברחבי חצר המיון ובעמדות הקבלה הקורסות נשמעות צעקות, זעקות וקריאות בלתי נגמרות של הצוות הרפואי: "יש לי שניים, יש לי שלוש". בני המשפחה שממשיכים להגיע, הולכים ממקום למקום בחוסר ידיעה, תוך שהם מנסים להשיג פיסת מידע על יקיריהן. גם אנשי כוחות הביטחון נמצאים כאן, חיילים ושוטרים מפטרלים בכוננות רבה בשטח בית החולים. בשל ריבוי פניות למוקד המידע, הצוותים הרפואים לא מספיקים לתת מענה רגשי למי שזקוק לכך.