מאז פרוץ המלחמה בדרום, בית החולים רמב"ם קלט פצועים רבים שהגיעו מן התופת בעוטף עזה - רובם חיילים, אך גם מספר אזרחים. בין הפצועים שהגיעו אל המרכז הרפואי היה ארתור קניץ', בן 58, תושב קריית ביאליק, אשר מצא את עצמו באחד האירועים המרכזיים של המערכה. 

היום הרביעי למלחמה: חוסלו בכירים בחמאס; מטחים כבדים לעבר גוש דן והשפלה
"שמעו יריות והשיחה התנתקה": מחבלים פתחו באש על מבלים במסיבת טבע בדרום 

קניץ', מאבטח אשר נותר ללא עבודה בצפון, נעתר לפנייה של חברו לפני כמה ימים ויצא אל הדרום כדי לאבטח את מסיבת הטבע בה מצאו רבים את מותם. "לפתע החלו לעוף טילים מעל הראש", משחזר קניץ', "בחיים לא ראיתי משהו כזה. אז ניסינו להזיז את המשתתפים הצידה, אך חלקם המשיכו לרקוד. זמן קצר אחר כך, החלו יריות בכל מקום והתחלנו לרוץ".

"בזמן הריצה, נפצעתי מירי ברגל, כבר הייתי מיואש", שיתף. "לאחר זמן מה, למזלנו הופיע טנק עם חיילים רבים. הם חבשו לי את הרגל, ויחד כולנו המשכנו לנוע עם החיילים בזהירות רבה מהתקלות עם עוד מחבלים. אחר כך ראינו עוד חיילים ושוטרים שהוציאו אותנו מאזור התופת. היינו שם המון שעות. עד עכשיו אני לא מאמין למה שראיתי. הם לא הפסיקו לירות", הוא אומר והודה לכל מי שהיה שם וחילץ אותו מהתופת. קניץ', שנפצע ברגלו, טופל בסורוקה ולאחר מכן הועבר לרמב"ם.

חדירת מחבלים משטח עזה לישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

במהלך הבוקר פגש קניץ' את חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), אשר הגיע לביקור ברמב"ם. בן ברק סייר בבית החולים התת-קרקעי שמוכשר בימים אלה ונערך לתרחיש איום מצפון. בהמשך ביקר חברת הכנסת מספר פצועים המאושפזים במחלקות השונות במרכז הרפואי. כמי שראה את המוות מול עיניו, לקניץ' יש מסר ברור למקבלי ההחלטות ולעם ישראל: "עכשיו אנחנו צריכים להוציא את מי שנמצא בעזה. ואחר כך פשוט למחוק את הכל. לא להשאיר שם כלום. שלא יקרה עוד פעם. חברים – אנחנו חזקים ואנחנו ננצח. חייבים להיות מאוחדים ומלוכדים. רק ככה ננצח״.