היחידה הטקטית של מג"ב עומדת מאחורי 83 חיסולים, ובמהלך הלוחמה איבדה את אחד מטוביה, המדריך רומן גנדל. פקד נבו בן דיין, סגן מפקד יחידה בחטיבה הטקטית במג"ב, סיפר למעריב: "אנחנו לוחמי החטיבה, הוקפצנו בשבת לטובת מתן מענה לאירועים שקרו בגזרת עוטף עזה. כשאני נוסע לכיוון היישוב בארי ששם התבצע טבח נוראי יש לומר, אני מקבל דיווח מהצוות שלי על מחבלים שמתבצרים בישוב רעים.  אני מפרסס את הרכב ונוסע לכיוון שלה כשאני מגיע לכיוון אני מזהה על הציר שני מחבלים שרצים לכיוון הכביש קצת יותר קדימה ממני, אז אני פורק מהרכב , עומד מאחורי סוללה ויורה ירי מאסיבי  לעברם עד שהם מנוטרלים", סיפר פקד בן דיין. 

היום הרביעי למלחמה: עדויות לזוועות בלתי נתפסות בדרום; תקריות אש בצפון
"אין את המענה שזקוקים לו": בדרום תוקפים בחריפות את הסיוע מהממשלה

עוד הוסיף: "רושם חיסולים ראשונים וממשיך אל היעד הבא כמי שחדור משימה ונחוש לחתור למגע.משם אני ממשיך לישוב רעים , איפה שהמחבלים מתבצרים כמובן שאנחנו לא יודעים אם יש אזרחים או אין אזרחים . אנחנו מגיעים לשם, הצוות מגיע מעט לפניי בגלל ההיתקלות שלי עם המחבלים בדרך אנחנו לוקחים פיקוד על האירוע ואנחנו מתנהלים במשך שלוש שעות בחילופי אש מול המחבלים לכיוון הבתים, יותר מאוחר מגיעים לוחמי יחידות מיוחדות של צה"ל עד שאנחנו משלימים השתלטות על האירוע ומחסלים ארבעת המחבלים. רק אז הוברר שלא היו אזרחים במקום". 

הדיווח היה על זירת ירי עם מחבלים?
"בדיוק. אנחנו מגיעים למקום ונתקלים במחבלים מתנהל קרב אש עד שאנחנו מצליחים לנטרל אותם".

משם אתה ממשיך ליעד הבא , האדרנלין לא עוצר?
"לא. כל הדרך ממשיך ואנחנו בעצם מבינים שאנחנו הראשונים להגיב בכל האירוע הזה, השוטרים, מג"ב , ימ"מ ואנחנו . אם לא אנחנו המחבלים האלה נכנסים עוד יותר עמוק לתוך הארץ ומבצעים טבח נוראי בישובים יותר פנימיים. בעצם הפעילות השוטפת שלנו העורפית הופכת לחזית . אם לא אנחנו היינו מסיימים במקום אחר".

אתם עדיין נמצאים בגזרות?
"ברור. בדיוק סיימנו פריסה בציר 34 לכיוון מפלסים כשצה"ל חיסל שני מחבלים ואנחנו פרוסים בכל השטח".

לא פעלתם רק בישוב רעים אלא ביצעתם פעילויות נוספות?
"כן חד משמעית. לאו דוקא אירועי טבח אלא גם פינוי פצועים, פינוי גופות מאזור המסיבה. הגענו לאזור המסיבה ונחשפנו למראות מזוויעים מה שנקרא והיינו צריכים לטפל גם שם. לחלץ פצועים ולחלץ גופות".

המראות הללו יכולים להישכח מבחינתכם מתי שהוא?
"זה אירוע שלא יישכח הרבה זמן זה אירוע שנצטרך ללמוד המון. אבל מה שחשוב לומר זה שהלוחמים הגיעו מוכנים ולחמו בגבורה יוצאת דופן , חיסלו מאות לוחמים וכמובן שהלוחמה לא הסתיימה. חדורי שליחות, מסירות ואחריות, ומנגד יש לנו את אורך הנשימה הזה להמשיך ולהיות פה כמה שנדרש כדי להחזיר את השגרה כמה שיותר מהר". 

איך מתגברים על חברים ליחידה שאיבדתם על החללים? יש כוח ? ציוד יש?
"יש כוח, ציוד יש ומוסיפים לנו עכשיו על מה שקיים. ואנחנו פה ערוכים . כמובן שאיבדנו חבר אח ביחידה המדריך רומן גנדל, שהיה מקצוען . במקרה היום חזרתי מהלוויה של דוד שלי שהוא שוטר בתחנת שדרות והוא נרצח . כמו שדיברנו מקודם לשכוח את המראות, את הריחות את כל מה שקורה פה לדעתי לא יקרה אבל אין לנו זמן ליפול ואנחנו מנסים להתמודד עם כל הכוח שנשאר לנו ולהמשיך בעוצמה ובנחישות".