שיראל חוגג, שבני משפחתו נפצעו במתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, נלחמו במחבלים ללא נשק והצליחו להימלט: "אליי, רופאה בסורוקה אריאל, עובד סוציאלי בחברת כיוונים ויעל ביתם בת השנה וחצי. מדובר על אנשים, הנשמות הכי גדולות שתכיר בחייך. היו בעשייה למען אחרים, במהות שלהם. אנשים שהם נשמה". 

בשבת השחורה התחיל מתח נוראי על כל תושבי הדרום ותוך כדי הבנו שיש אירוע אחר. עלאי דיווחה לנו שהם שומעים קולות ירי ופיצוצים חזקים מאוד בחוץ והם התחבאו בתוך הממד. הם סגרו את עצמם ונהלו. תוך כדי אנחנו מבינים שהם בסכנה רצינית. בשלב מסוים אריאל הבעל הקליט הודעות קשות, של פרידה, "אני אוהב אתכם" ופתאום נותק הקשר. "התקשרנו לכל גורם אפשרי ואנחנו מבינים שזה אירוע אחר לחלוטין. אחרי שעתיים וחצי פתאום אנחנו מקבלים טלפון ממספר לא מזוהה, בהתרגשות מאליי, היא התקשרה שהם הצליחו להימלט לתחנת דלק".

"אתמול התקשר אלינו קצין הרפואה של גדוד רותם, הם טיהרו את הקיבוץ, הוא הסביר לנו כמה אליי ובעלה היו גיבורים. הוא תיאר שהם ראו זוג ותינוקת כמעט ערומים, פצועים רצים והוא התקדם לכיוונם והתחיל לטפל בהם ולחלץ אותם מהקיבוץ, אליי ניסתה תוך כדי שהיא פצועה לסייע כמה שהיא יכולה כמו לביאה, נתנה הנחיות לפי הפרוטוקול כי בסוף זה המקצוע שלה. הרופא בתל השומר סיפר לנו בדמעות שהיא לביאה".

בימים האחרונים ביטוח לאומי פנה להורים שלי ונתן להם מעטפת. בבית החולים יש צוותים מדהימים שעוטפים אותנו. אבל צריך להגיד בכנות, עם ישראל כולו עוזר לנו. באים לפה אנשים שמסייעים בכל מה שהם יכולים, יחד עם זאת אף אחד מהממשלה לא בא לבקר אותנו. יש לי ביקורת מאוד קשה, בעיקר לממשלת ישראל על הצורה שבה היא הביאה את העם הנפלא הזה להפרדה, פילוג לצורך פוליטי בלבד וגם עכשיו יש אגו ומשחקים פוליטיים. אסטרטגיית נתניהו לבנות את החמאס, האיש שמתהדר בביטחון הוא זה שטיפל הכי גרוע בביטחון. צריך לחבר את עם ישראל, אנחנו אוהבים אותו. האקס פקטור שלנו זה שאנחנו ביחד - אי אפשר עלינו.