מתחילת המלחמה בעזה והכרזת שטחים בעוטף כשטחים צבאיים עקב הטבח שביצעו בו מחבלי החמאס, החקלאים המקומיים לא יכולים לטפל בשדות. המשבר מחריף לאחר שעובדים זרים, מרביתם תאילנדים שעובדים בשדות ובחממות ביקשו לעזוב את ישראל, כאשר המספרים צפויים להגיע ליותר מ-10 אלף עובדים זרים שיעזבו את המדינה בעקבות המלחמה.

"הרבה תאוריות קשר": האם קצינים רוסים נפגשו עם גורמים בחמאס טרם הטבח בדרום?
היום ה-12: ביידן לנתניהו על הפגיעה בבית החולים: "זה לא אתם"

"אנחנו לא מחכים למדינה, אנחנו מבינים שנשארנו לבד", אמר אחד החקלאים בדרום, והוסיף: "היינו במצב לא טוב, עכשיו אנחנו במצב עוד יותר לא טוב. הצענו כל מיני הצעות כמו לתת מענק לחימה למי שיחליט להישאר או לפתוח את השמיים למדינות נוספות".

"הקמנו כאן 160 דונם של חממות - עכשיו אני צריך לשקם 100 דונם", סיפר שרון, חקלאי מבני נצרים. עוד אמר בייאוש: "גם אם נצליח להציל חצי מהשטח הזה יהיה לי נזק של מיליון וחצי שקלים, ומדובר בקריסה, אם לא נקבל פיצוי אז נגמר הסיפור. כרגע אנחנו לא זכאים כי אנחנו ממוקמים תשעה ק"מ מעזה. אנחנו בהישרדות, במלחמה. אם אין חקלאות אין מה לעשות פה, איפה שעברה המחרשה שם הגבול, מדינה שלמה על הכתפיים הקטנות שלנו ואין לנו עזרה".

כמו כן, הוסיף: "יש פה המון נזק. עגבניות שרי על הרצפה, פלפלים שנהרסו, קשה לתאר במילים את מה שקרה פה. רק הפלפלים זה נזק של מאות אלפי שקלים. נשארתי עם שישה פועלים במקום 18 שהיו לי לפני כן. רק כדי להשתלט על המצב אני צריך עכשיו 150 פועלים. יש לנו מבנים שנפגעו מטילים, אני לא יכול לשתול דברים, צריך מבנה חדש. עכשיו אנחנו מנסים להציל את כל מה שאפשר".