הקרן לרווחת נפגעי השואה, החלה בסיוע מידי עבור ניצולי השואה שלא יכולים לצאת מבתיהם ודואגת לספק בימים אלה ערכות חירום, ארוחות חמות וחבילות מזון וציוד בסיסי ומענים נוספים לכל צורך שעולה. כחלק מהמענה הראשוני לצרכיהם של ניצולי השואה הנמצאים באזורי העימות בדרום ובצפון, מחולקות בימים אלה כאלף ערכות חירום, 4,000 חבילות מזון, 500 מנות מרק יומיות מוכנות לחימום מידי בשיתוף פעולה עם ארגון "לקט ישראל" ומענים נקודתיים אחרים עבור ניצולי שואה שאין באפשרותם לבשל. חבילות המזון מכילות מוצרי יסוד וערכות החירום המכילות פריטים כגון: תאורת חרום, רדיו וסוללות, פנס, ערכת עזרה ראשונה, שמיכות ועוד.

"מבינים שנשארנו לבד": חקלאי הדרום זועקים לעזרה
קבוצת אלמנות ואלמנים מספרים: כיצד אפשר להמשיך לחיות אחרי האסון
 
לאור המלחמה ניתן דגש לניצולים שלא יכולים, מסיבות פיזיות, נפשיות, או בטיחותיות, לצאת מבתיהם לטובת הצטיידות במזון ובמוצרי יסוד הנחוצים לתקופה הקרובה. עם פרוץ המלחמה, החלה הקרן לבצע שיחות יזומות לניצולי שואה, על מנת לשאול לשלומם ולבדוק אם ישנם צרכים שנוספו בגלל המצב. עד כה בוצעו מעל 5,000 שיחות ע"י מתנדבי הקרן.  

חלוקת ערכות מזון. חמ''ל דרום (צילום: הקרן לרווחת נפגעי השואה)
חלוקת ערכות מזון. חמ''ל דרום (צילום: הקרן לרווחת נפגעי השואה)

ניצולה עם ערכת החירום  (צילום: הקרן לרווחת נפגעי השואה)
ניצולה עם ערכת החירום (צילום: הקרן לרווחת נפגעי השואה)


לצורך המבצע קיבלה הקרן סיוע כספי מוועידת התביעות, פדרציית ניו יורק, פרויקט Shef-IL ושותפים נוספים עבור התארגנות של חבילות מזון, ערכות חירום, תרופות וסיוע חיוני נוסף לניצולי השואה. הקרן מבקשת את הסיוע של הציבור הרחב, לתרום ולהירשם להתנדבות, דרך אתר הקרן או דרך אפליקציית פייבוקס במתחם העמותות, על מנת שניתן יהיה לתת מענה לכל ניצולי השואה במצוקה באזורי העימות גם בהמשך.

אתי פרחי, מנכ״לית הקרן לרווחת נפגעי השואה, אומרת למעריב: "הטראומה שכולנו חווים היא קשה מאוד וללא ספק, אצל ניצולי השואה, היא מתווספת על טראומות קודמות. אני גאה מאוד בעובדי ומתנדבי הקרן אשר מתגברים על הקושי האישי שלהם ונרתמים לטובת ניצולי השואה בסיוע מסוגים שונים. זו אחריות שלנו לדאוג לשלומם של ניצולי השואה בכל עת בשגרה וגם בחירום."

הקרן לרווחת נפגעי השואה זמינה בטלפון: 03-6090866 או בדף הפייסבוק שלה.