מאות בני אדם ליוו היום (שישי) למנוחות את סמדר ורועי עידן, שנרצחו בטבח בכפר עזה. ילדיהם מיכאל ועמליה ניצלו לאחר שהסתתרו בביתם ואביגיל בת ה-3 נחטפה לרצועת עזה יחד עם השכנים שלהם.

לא הזכירה את הנרצחים והנופלים: גרטה טונברג "עומדת לצד עזה"
לאחר הרחבת התקנות: כך תדעו אם אתם זכאים לקבלת רישיון לנשיאת נשק

סמדר עבדה בשירות הביטחון הכללי ורועי היה צלם של אתר ynet באזור הדרום והספיק לצלם את חדירת המחבלים לקיבוץ. לבקשת המשפחה נוגן השיר "קרן שמש" של בניה ברבי, שהיה אהוב על בני הזוג.

כתב הדרום של ynet, מתן צורי, ספד לו: "רועי אהב לצלם בעיקר כלניות. אבל הוא לא אהב מלחמות. גם חצבים בסתיו ונחלים זורמים בחורף. שיטפונות מרהיבים במדבר, להקות זרזירים בצורות משתנות ובקיץ, בחופי הים את שמחת המתרחצים - אבל אף פעם רועי לא אהב לצלם מלחמות. הוא אהב לצלם אנשים שמחים וילדים צוהלים - אבל לא אסונות. הוא אהב לצלם חגים, ילדים מחופשים ובגדים לבנים". עוד אמר: "חייו של רועי הסתיימו, הופקרו כתמונה שהוא הכי לא אהב. שלום לך צלם מוכשר ואהוב".

קיבוץ כפר עזה לאחר הטבח (צילום: טל לב רם)
קיבוץ כפר עזה לאחר הטבח (צילום: טל לב רם)

"היית צלם נהדר וגם חבר הכי טוב, כמו שהיית חבר טוב של כל כך הרבה אנשים", ספדה לו כתבת הדרום ואיכות הסביבה אילנה קוריאל. "היית גאה בחברות בין הילדים, תמיד דיברת על החיוך של אשתך סמדר, היית כל כך גאה בה".

הזוועות בכפר עזה. צילום: גדי קבלו

התמונה הראשית בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]