יהודית ונטלי רענן שוחררו משבי חמאס; ביידן בירך: "הודעתי להן שיקבלו תמיכה"
יהודית ונטלי רענן, אם ובתה, הן החטופות ששוחררו אמש משבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. הממונה על החטופים והנעדרים עדכן כי צה"ל וכוחות הביטחון קיבלו אותן לידיהם בגבול הרצועה. שתי החטופות הועברו למתקן ביטחוני לתדרוך, כשמי שמלווה אותן הוא רונן צור, איש יחסי הציבור שעומד בקשר הדוק עם המשפחה.

לכתבה המלאה

כ-20 משאיות נכנסו לרצועה ממצרים דרך במעבר רפיח
כ-20 משאיות עם ציוד רפואי עליהן, נכנסות הבוקר (שבת) לרצועת עזה ממצרים, דרך מעבר רפיח. מדובר בפעם הראשונה שבה נפתח המעבר מאז תחילת המלחמה. הדבר מתקבל תחת ביקורת רבה, מצד אלו שטוענים כי יש לאפשר מעבר שכזה, רק לאחר שחרורם של החטופים, שמוחזקים ע"י ארגון הטרור חמאס. כזכור, ממשל ביידן הפעיל לחץ כבד על מקבלי ההחלטות בישראל, על מנת שיאפשרו את המעבר. 

לכתבה המלאה

משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

לאחר הביקורת: ביה"ח הישראלי שאוסר על כתבי ה-BBC לסקר בתחומו - והשינוי בדיווחי הרשת
המרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכן אמש כי הוא משהה עד הודעה חדשה את הכנסת ה-BBC לסיקור בין כותליו. זאת, לאור הביקורת החריפה נגד הרשת הבריטית בעקבות סיקור המלחמה. אנשי הרשת היו אמורים להגיע ולצלם בתוך בית החולים. 

מוקדם יותר, לאחר הביקורת הקשה כלפי ה-BBC, לאור הסירוב לכנות את ארגון חמאס כארגון טרור, מועצת המנהלים של הרשת הודיעה הערב כי לא תשתמש יותר במונח "חמושים" לתיאור הארגון. מועצת המנהלים של תאגיד השידור הבריטי הצהיר כי מעתה יכנו את הארגון כ"קבוצה שהוגדרה על ידי ממשלת בריטניה וגורמים נוספים כארגון טרור" או בשם הארגון - חמאס. 

לכתבה המלאה

בניין ה-BBC (צילום: REUTERS/Toby Melville)
בניין ה-BBC (צילום: REUTERS/Toby Melville)

 חקירת מחבל שהשתתף במתקפה: "הנהגת חמאס רימתה אותנו" | צפו בתיעוד
תיעוד מחקירתו של מחבל חמאס, שהשתתף בטבח בעוטף עזה ונתפס בשטח ישראל, פורסם היום (שבת), שבועיים בדיוק לאחר שהחלה המלחמה. המחבל, מוחמד יאסר דז אבו רינק, טען בחקירה כי משימתו הייתה לתקוף את מוצב סופה ולהרוג את כל החיילים שנמצאים בו.

לכתבה המלאה

גלנט: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, עלינו להיערך לכל אפשרות"
שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר (שבת) הערכת מצב מבצעית באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים, ושלח מסר לחיזבאללה: "הארגון החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר, עלינו להיערך בדריכות לכל אפשרות - צפויים בפנינו אתגרים גדולים יותר.  החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה״.

לכתבה המלאה

יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

דיווח דרמטי: גלנט חתר למתקפת פתע נגד חיזבאללה; נתניהו בלם 
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובכירים אמריקאים נוספים לחצו על ההנהגה הישראלית שלא לפתוח במתקפת מנע נרחבת נגד ארגון הטרור חיזבאללה, כאשר שר הביטחון יואב גלנט טען מצדו כי יש צורך להתמקד בחיזבאללה משום שהוא מהווה איום גדול יותר מארגון הטרור חמאס, כך לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס". ראש הממשלה בנימין נתניהו צינן את הרעיון והוא נדחה לעת עתה.

לכתבה המלאה

בשווי מיליארדי דולרים: חבילת הסיוע שהנשיא ביידן דורש עבור ישראל
ארה"ב ממשיכה בתמיכה הבלתי מסויגת בישראל - לאחר ביקור הנשיא ג'ו ביידן בישראל ושליחת שתי נושאות המטוסים לאזור, הנשיא האמריקאי הגיש היום (שישי) בקשה לקונגרס להעברת סיוע חסר תקדים לישראל בשווי 14.3 מיליארד דולר, כש-10.6 מיליארד ממנו הוא לטובת סיוע צבאי.

לכתבה המלאה

ביידן. ריגש את כולם (צילום: רויטרס)
ביידן. ריגש את כולם (צילום: רויטרס)

 דרמה בקפריסין: פיצוץ אירע סמוך לשגירות ישראל במדינה
פיצוץ חזק אירע לפנות בוקר (שבת) סמוך לשגרירות ישראל בקפריסין. ארבעה חשודים, קטין ושלושה בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו לאחר זמן קצר ע"י המשטרה המקומית בחשד למעורבות. לא היו נפגעים, ולא נרשם נזק. 

לכתבה המלאה

הפסגה בקהיר: נשיא מצרים קרא להפסקת אש - והמסר של ירדן לישראל
בקהיר, בירת מצרים, נערכת היום (שבת) פסגה בינלאומית שעוסקת במלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בפסגה משתתפים בין היתר נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, מלך ירדן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ומנהיגים מהעולם המערבי. במקביל, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי איראן לא הוזמנה להשתתף בפסגה לאחר שקיבלה "איתותים אמריקניים שליליים", כשגם אף נציג ישראלי ונציג מארגון חמאס לא משתתפים בפסגה.

לכתבה המלאה