בריסטה ספיישל לבסיס: חברת הקפה "לנדוור" בחולון יצאה ביוזמה ייחודית עבור חיילי צה”ל המשרתים בבסיסים השונים, ובמסגרתה מגיע בריסטה מקצועי יחד עם מכונה משוכללת לבסיסים שונים בדרום ובצפון ומכין קפוצ’ינו ואספרסו לכל החיילים. חיילים או בסיסים שזקוקים למנות קפה שחור או מעוניינים שהבריסטה יגיע אליהם לבסיס, מוזמנים לשלוח מייל.

"השלכות מרות": החשש מחזית נוספת - והאזהרה של איראן לישראל
"חשוב לו שכל המערכת תישא באשמה": התוכנית של נתניהו ליום שאחרי המלחמה

יפה גם תחת אש: המותג 

IL MAKIAGE מציע שירות מאפר/ת עד הבית לכלות שנאלצות לקיים חתונות במתכונת אחרת, בתקופה קשה זאת, ללא כל עלות. ניתן ליצור קשר במייל.

שירותי רפואה לכולם: כחלק מהמאמץ הציבורי להקל את העומס בבתי החולים, פותחים מדיקל סנטר, יחד עם עיריית הרצליה, מוקד לרפואה דחופה לכלל אזרחי (!) וחיילי ישראל - ללא תשלום. פרטים באתר "הרצליה מדיקל סנטר".

שקט לנשות המילואימניקים: בימים טרופים אלה מוזמנות נשות העוטף, נשות המילואימניקים או כל אישה שמרגישה שהיא צריכה רגע של שקט להגיע למפגש מפיג מתחים שיחבר אל תחושת השקט הפנימי באמצעות מדיטציות וכלים מגוונים כמו קערות טיבטיות וגונגים. הכניסה חופשית ביום רביעי בשעה 20:00 במתנ”ס ירוחם. לפרטים: עודד 2060620 – 050.

תפוח חינם: מעבדת iDigital, המעבדה הרשמית של Apple בישראל, מציעה את שירותיה לכולם, בין שאתם לקוחותיה ובין שלא. ניתן להגיע לכל אחד מסניפי הרשת ולמסור כל מכשיר Apple לתיקון ולקבלו בהקדם.

גם בייביסיטר במתנה: זקוקים לסיוע בתחומי האירוח, בייביסיטר, מזון ללוחמים ולמשפחות, סיוע רפואי וכלכלי? חברות FIVERR ו־HiBob ישמחו לנסות לסייע לכם. פניות לסיוע (וכן לגיוס מתנדבים) נא לשלוח במייל.

דרושות תרומות לתרופות: עמותת “חברים לרפואה” מתגייסת לטובת מפוני הדרום עם תרופות וציוד רפואי מתקדם. עם זאת, לאור הבקשות הרבות לתרופות וציוד, בעמותה פונים לציבור ומבקשים סיוע באמצעות תרומה כספית (המיועדת לרכישת תרופות וציוד רפואי בלבד) או תרומת תרופות וציוד רפואי מסייע. בעמותה מציינים כי יש כרגע חוסרים רבים בתרופות ובציוד - גם בתרופות בסיסיות וציוד בסיסי עבור אלפי משפחות שנאלצו לעזוב את ביתן ואת המרפאות שלהן, וגם בציוד מתקדם יותר כמו ציוד החייאה ומכשירי אולטרסאונד ניידים. לתרומות: 03־5777666.

חברת "אלונה שכטר" הישראלית, המתמחה בייצור מוצרי טיפוח וביוטי, ייצרה במיוחד ותרמה 5,000 מארזים של מוצרים העשויים מצמחי מרפא, מתוכם כ־4,000 יחידות הועברו למרכז איסוף התרומות הגדול באקספו תל אביב ויתר היחידות חולקו אישית על ידי אלונה שכטר וצוות החברה לחיילים ולאזרחים פצועים ולמשפחות יישובי עוטף עזה. מוסדות המעוניינים בהזמנת הרצאה חינם למפונים נא לטלפן: 1800־210210.

פנו את הדרך - לא תמיד יש זמן ללכת לממ”ד או למקלט, קל וחומר לקשישים המתקשים להתנייד מהר. ובכל זאת, יש מה לעשות

התמודדות עם מצבי חירום היא סיטואציה מורכבת לכולם, אולם לבני הגיל השלישי, לקשישים ולאנשים עם מוגבלויות ישנם אתגרים ייחודיים להם, כמו הקושי בניידות בזמן הגעה למרחב המוגן, הצורך בתרופות והבדידות המקשה על היכולת לשתף ולהקל את העומס הנפשי. ערן בסן, מנכ”ל רשת גודלייף, מביא כמה הצעות שיכולות לעזור להם ולבני משפחתם לעבור את התקופה הזאת בצורה בטוחה וקלה יותר.

תיעוד ההרס בעזה. באדיבות רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

1. הדרך למרחב המוגן: מומלץ להכין את הדרך למרחב המוגן מבעוד מועד, לבדוק שהיא פנויה ממכשולים, נגישה ונוחה למעבר, משום שבזמן אמת יש חשש מנפילות שעלולות לגרום לחבלות. מומלץ למדוד מבעוד מועד את זמן הכניסה למרחב המוגן ולבדוק כמה זמן נדרש ביישוב שלכם באמצעות אפליקציית פיקוד העורף או במוקד 104 בטלפון. 

2. ערנות וקשב לאזעקות ולהתרעות: רצוי לוודא שניתן לשמוע את האזעקות, בייחוד אם סובלים מירידה בשמיעה. ראשית, יש לוודא חיבור לאפליקציית פיקוד העורף. למי שמסתמך על הטלוויזיה, קיימים כיום מגוון עזרים, כגון מערכת הגברה לטלוויזיה, אוזניות אלחוטיות ומערכות משולבות לשמיעה שמתחברות לטלוויזיה. 

3. ציוד לשעת חירום: מומלץ להכין מראש ערכת עזרה ראשונה בהישג יד או במרחב המוגן, תרופות שצורכים על בסיס יומיומי, ורשימת טלפונים לחירום. רשת גודלייף יוצאת במבצע חדש לנוכח השעה - חלוקת ערכות עזרה ראשונה מתנה בסניפים. המבצע עבור בני 70 ומעלה, נכים ואנשים עם מוגבלויות, או מי מטעמם.

4. אוזן קשבת: לעתים, כל מה שצריך הוא מישהו לדבר איתו, לשמוע מילה טובה לעידוד. לנוכח השעה, נוספו מגוון גורמים מקצועיים המציעים עזרה נפשית. "גודלייף" מפעילה את עובדי המוקד הטלפוני שלה ביצירת קשר עם לקוחותיה, על מנת להציע תמיכה וסולידריות בימים מורכבים אלה. הרשת פתחה קו סיוע לקשישים ברחבי הארץ בטלפון 8048*, המציע ייעוץ, אוזן קשבת ועזרה בהכוונה לגורמים מקצועיים רלוונטיים.

התרומה שריגשה אותי

ה אם יש קשר בין אופנה למלחמה? לא תאמינו עד כמה: 500 סטודנטים, בוגרים ומרצים מהמחלקה לעיצוב ב"שנקר" מתנדבים לטובת תפירת ציוד צה"לי המיועד לחיילים בשטח. לא מדובר במדי צה"ל, אלא באביזרים ספציפיים שמתלווים לאפודי הלוחמים.

במסגרת הפרויקט הוקמו מספר עמדות של קווי ייצור, גזירה ותפירה בקמפוס ומחוץ לו. בנוסף, מרצים מהמחלקה לעיצוב אופנה תרמו באופן אישי כסף וציוד רב כמו מכונות תפירה. בימים האחרונים, ומאז שהפרויקט יצא לדרך, הוא צבר תאוצה ועורר הדים רבים ברשתות החברתיות. בעקבות זאת התגייסו למטרה גם אושיות מובילות בתעשיית האופנה כמו עיתונאים ומעצבים בכירים בישראל. 

לא פחות חשוב מכך, המחלקה לעיצוב אופנה והמחלקה לעיצוב טקסטיל ראו לנגד עיניהן גם את הממד המורלי והנפשי של קיבוצי הדרום, ובמקביל להתנדבות למען כוחות הביטחון הדפיסו מאות חולצות גאוות יחידה ושלחו אותן למפונים הרבים. את הבדים, אגב, מימנו תורמים רבים. מרגש ומפתיע.