סג"מ אדר בן סימון ז"ל, מפקדת מחלקה בבא"ח העורף בבסיס זיקים, הייתה לוחמת חילוץ והצלה בפיקוד העורף, ונהרגה כאשר חתרה למגע בגבורה בלתי נתפסת מול המחבלים שחדרו לבסיס. במותה, הייתה בן סימון בת 20 בלבד. זהבה ושחף בן סימון, אמה ואחותה של אדר, סיפרו על ההיתקלות שהפכה לטרגדיה בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

נכנס כדי "לסייע" באיתור גופות נעדרים - וגנב קרוואן מהמסיבה ברעים
האלוף במיל' ישראל זיו מזהיר מפני חזרת השיקולים הפוליטיים: "חמור במיוחד בעת הזו"

"אדר כתבה לי ותיארה כמעט כל מה שקורה שם, שמחבלים רצים לבסיס ושהם בקרב יריות", תיארה שחף. "כל הזמן ניסיתי לדלות ממנה עוד סימן, אמרתי לה 'תשמרי על עצמך' וזה היה סתם לאוויר, בדיעבד זה היה ברור שהן לא שמרו על עצמן, קודם כל היה להן בראש להגן על הטירונים. מהר מאוד הן הבינו שהתכוונו לחדור לשטח הבסיס".

עוד סיפרה שחף, כי "אחרי קרב יריות שהם היו ממש מעטים מול רבים, גם מבחינת כוח האדם וגם מבחינת התחמושת, ניהלו קרב הירואי של בערך ארבעים דקות, בזמן הזה הם פינו פצועים אחורה והחליפו את הטירונים בעמדות. בקרב הזה הם מנעו את חדירת המחבלים לבסיס, את ההשתלטות שלהם על הבסיס. הם הצילו את הטירונים ואת האזרחים שהיו בבסיס. ממה ששמענו, מפקד הבסיס אמר שאם הם לא היו מונעים את הכניסה לבסיס, הם היו מגיעים גם לקיבוץ זיקים ואפילו לאשקלון וצפונה". 

ריטה ואחיה של סג"מ אדר בן סימון (צילום :באדיבות קשת 12)

"ב־07:15 התקשרתי לאדר, הצלחתי לשמוע כמה מילים אחרונות ממנה", הוסיפה אמה. "אבל כמו שאדר יודעת ואחראית, היא אמרה שהיא לא יכולה לדבר ושנדבר אחר כך. היא ניתקה ושחף המשיכה את השיחה איתה. לא תיארתי לעצמי את גודל האסון והאירוע, סמכתי עליה, ידעתי שעוד כמה דקות היא מתקשרת. ידעתי שלא ייקחו את אדר למלחמות. ראיתי שזה רק הולך ומחמיר ואדר לא מדברת איתנו, לא היה לנו שום מידע. ניסינו להתקשר לאנשים שאנחנו מכירים, טלפונים שהיו לי ברשימת אנשי הקשר, חברות שלה, המ"פ שלה שהתקשרתי וכנראה נהרג באותה העת". 

לסיום, אמרה בכאב: "בעלי ואחיה של אדר החלו לנסוע לבתי חולים, ושחף, שגרה בגן יבנה, אמרה שגם היא יוצאת ונסעה ל'ברזילי'. החלו לחפש את הדר, פתחו דלת דלת, הרימו שמיכות, אין תשובות ואף אחד לא עונה. הייתי פה עם הבן הגדול, משתגעים, אפסיות של תקווה. המצב היה מורט עצבים, קורע לנו את הנשמה. בזמן שהם מחפשים ב'סורוקה' ו'ברזילי', הרע מכל הגיע ודפקו לי בדלת. לצערי קצין הנפגעים בישר לי ולבני הגדול את הבשורה המרה מכל". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM