הכתבה נכתבה בשיתוף עמותת "חיים בשביל החי"

בני אדם ובעלי חיים כאחד נטבחו בבארי וברעים
המלחמה הזאת היא אכזרית, היא גבתה יותר מידי חיים. גם אלו ששרדו איך שהוא את התופת, מצבם לא קל. רבים איבדו בני משפחה, הורים, אחים, ילדים וחברים. לעזרת אלו ששרדו את התופת יש התגייסות אדירה של אין ספור עמותות שדואגות למגורים, טיפולים רפואיים, ביגוד ומזון. ניצולי בארי ורעים, שדרות וניר עוז עברו גיהינום עלי אדמות והעזרה שהם מקבלים היא אולי טיפ טיפה של תחילת הדרך לשפיות. הכלבים והחתולים שנשארו שם לא תמיד זוכים לחסד הזה.

אתם יכולים לדמיין מה עובר על כלב שראה את הבעלים שלו נרצח מול עיניו? באיזה חרדה הוא חי? רבים מהכלבים שנשארו שם איבדו אמון בבני אדם. חיילים במנסים להתקרב לכלבי בית שמשוטטים בעוטף נתקלים בכלבים מפוחדים, שלא מעיזים להתקרב אליהם, גם כלבים שכבר מקבלים עזרה נובחים שעות ארוכות וניכר שעברו טראומות קשות. יש כלבים רבים שעברו התעללות קשה. שבירת גפיים, ירי ומכות. הכלבים האלו זקוקים נואשות לטיפול רפואי דחוף, אשפוז בכלבייה שיקומית, מזון וחיבוק אוהב.

יש הרבה עזרה לניצולי הטבח, מעט עזרה לבעלי החיים שניצלו
אחת העמותות שכן לקחה על עצמה לדאוג לכך היא עמותת "חיים בשביל החי" הם תרמו לחפק הצלת בעלי חיים בבית קמה אוהל חירום להצלת בעלי חיים, מזון וציוד רב שיוכלו לעזור לכמה שיותר בעלי חיים. הדבר המדהים ביותר שגילינו מתחילת המלחמה היא ההירתמות המדהימה של עם ישראל. קיבלנו אינספור הצעות לאימוץ, אומנה, תרומות של ציוד ומזון. אנו מרכזים את פעילות המתנדבים המסורים ואת התרומות ושולחים עזרה לכל בעל חיים במצוקה, והמלחמה יצרה אין ספור כאלו. בימים האחרונים העמותה פועלת בהרבה מישורים ועזרה לבעלי חיים והם סיפרו לנו קצת על הפעילות.

זכינו לראות את עם ישראל נרתם למטרה בצורה מדהימה. עשרות מתנדבים עוסקים בפעולות הצלה וחילוץ בעלי חיים, הכנת מארזי מזון, שינוע ועזרה בכל רחבי הארץ.

הרבה עזרה לניצולי הטבח, מעט עזרה לבעלי החיים שניצלו (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')
הרבה עזרה לניצולי הטבח, מעט עזרה לבעלי החיים שניצלו (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')

לעמותה לא חסר עבודה בימים אלו, יש כמה זירות שצריכות טיפול מיידי - הראשונה היא איתור והשבת כלבים אבודים
אנחנו מקבלים בכל יום עשרות פניות ממשפחות ניצולים על בעלי חיים שנעלמו להם, אנחנו יוצאים באישור צבאי לאזורים שונים בעוטף ומוצאים את הכלבים ומשיבים אותם לבן משפחתם. לרבים מהניצולים הכלב שלהם הוא כל מה ששרד מהמשפחה, ברשתות החברתיות יש אינספור פוסטים של חיפוש כלבים שהלכו לאיבוד במלחמה. אנשים שברחו מהתופת והכלב נשאר מאחור רוצים לדעת איפה כלבם, והאם עוד ניתן להחזיר אותו אליהם. 

זירה נוספת היא טיפול בכלבים משוטטים
מתחילת המלחמה הצלחנו להציל מאזור העוטף מאות כלבים אבודים. הכלבים שמצבם שפר עליהם ובעליהם חיים וקיימים נשלחים למשפחה עם חבילת סיוע הכוללת מזון וציוד ראשוני שהלך לאיבוד. יש כלבים פצועים שנזקקים לניתוחי חירום ונשלחים לטיפול וטרינרי דחוף במרפאות במרכז הארץ. חלק מהכלבים עברו טראומת קשות וזקוקות לאשפוז בכלביה שיקומית. ואפילו אלו במצב טוב יחסית, זקוקים למשפחת אומנה שתגדל אותם. לרבים מהכלבים לא נשארה משפחה או שהיא לא במצב שמאפשר לה לגדל את בעל החיים, הכלבים האלו זקוקים למשפחה חדשה שתגדל אותם באהבה ובביטחון לו הם זקוקים.

יש לנו משפחות רבות שמוכנות לקחת כלבים אליהם אבל אין להם אפשרות כלכלית לכך, אנחנו מצרפים לכלב את כל עלות הגידול שלו

כמובן שצריך גם חבילות סיוע למשפחות שנמלטו
רבות מהמשפחות שברחו מהעוטף לא לקחו איתם מאומה וחייבים עזרה עם מזון וציוד לכלב וטיפול בטראומה שהוא עבר. רבים מהכלבים חוו טראומה קשה עם כל הפיצוצים והיריות ומסתגרים בתוך עצמם והם זקוקים לסיוע דחוף שיוכלו לחזור לעצמם.

רבים מהכלבים חוו טראומה וזקוקים לסיוע דחוף שיוכלו לחזור לעצמם (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')
רבים מהכלבים חוו טראומה וזקוקים לסיוע דחוף שיוכלו לחזור לעצמם (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')

איך אפשר לעזור לכם?
יש כמה וכמה דרכים לעזור, הדרך הראשונה היא לבוא להתנדב, אנחנו זקוקים למה שיותר מתנדבים שיבואו ויעזרו לנו באריזת חבילות, טיפול בכלבים, איסוף כלבים משוטטים ועוד. דרך נוספות היא להתנדב לאמץ כלב או לקחת כלב לאומנה עד שנמצא לו מקום,  כל כלב שעבר את מה שעבר זקוק לבית חדש שייתן לו משפחה חדשה ויציבה וחיים חדשים.

כמו כן ניתן לתרום גם למימון הפעילות שלנו. הוצאות הציוד, טיפול ווטרינרי ועוד הם גבוהות מאוד. כל שקל שנכנס הוא קודש להצלת בעלי חיים.

הנה סיפור קטן מהיומיים האחרונים
הנה קיבלנו לפני יומיים הודעה מחיילים בקיבוץ רעים על כלבה משוטטת עצובה וחלשה, החיילים המסורים נתנו לה מעט מזון ומים אבל לפני שהספקנו להגיע לשם עם אישור מהצבא הכלבה נעלמה ולא הצלחנו למצוא אותה. לכל כלב יש חלון די קטן שבו הוא יכול לשרוד לבדו, אם לא מגיעים אליו בזמן הוא מוצא את מותו עצוב ועזוב. אנחנו נעשה כל מאמץ להגיע לכל כלב, לכל חתול ולכל בעל חי ולעזור לו לחזור לחיים.

בעלי החיים האלו בדיוק כמו המשפחות, עולמם נחרב עליהם ביום אחד, ועם מעט עזרה הם יוכלו לקבל הזדמנות נוספת לחיים חדשים. עזרו לנו להגיע לעוד כלב ולעזור לו.

עמותת ''חיים בשביל החי'' (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')
עמותת ''חיים בשביל החי'' (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')

עמותת ''חיים בשביל החי'' (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')
עמותת ''חיים בשביל החי'' (צילום: יח''צ עמותת ''חיים בשביל החי'')

הכתבה נכתבה בשיתוף עמותת "חיים בשביל החי"