אתמול (שלישי) נפגשו באקספו, גני התערוכה בתל אביב, גורמי תעשיית התרבות וההפקות בישראל ופתחו חמ"ל מאוחד שמטרתו חיזוק המורל הלאומי ותמיכה נפשית במפוני יישובי עוטף עזה, הנפגעים מאירוע הטרור המחריד, מהמצב הביטחוני הנמשך וכן למפוני יישובי הצפון, הפצועים בבתי החולים ועוד.

לישיבה שאורגנה על ידי ראשי איגוד תעשיית התרבות והפקות הבמה, הגיעו נציג הרשות הלאומית לחירום במשרד הביטחון, נציג משרד התרבות, נציג החברה למתנ"סים, מנהלי האמנים, ארגוני המפיקים, עמותות ומיזמי התנדבות בתחומי התרבות. בעקבות הערכת הגורמים המקצועיים כי מצב החירום במדינת ישראל עלול להימשך עוד זמן רב, נוסף על הצורך האמיתי בחיזוק חוסנן של הקהילות שפונו ונפגעו – נערכו כל הגופים לפעולה מקיפה וארוכת טווח.  הנציגים החליטו על הקמת החמ״ל המשותף, חלוקת משימות לפי צוותים ומינוי אחראים על כל מיקום בו נמצאים מפונים וקהילות נפגעות. 

חמ''ל התרבות הלאומי במתחם אקספו (צילום: ללא קרדיט)
חמ''ל התרבות הלאומי במתחם אקספו (צילום: ללא קרדיט)

החמ"ל יחל לפעול פיזית במתחם האקספו בגני התערוכה בת"א, שהנהלת האקספו תרמה לטובת המיזם. החמ"ל יתכלל את כל הבקשות והצרכים לתמיכה תרבותית ונפשית בקרב הקהילות המפונות, הפצועים,  לבין הביקוש לאומני ישראל, הרכבים מוזיקליים, ליצנים, פעילויות תרבות והפוגה, מטפלים ואנשי חינוך, צוותי הגברה והפקה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: ״עולם התרבות בישראל התגייס להרמת המורל בעורף ובחזית במופעים, במפגשים ובסדנאות יצירה. אני שמח שעכשיו במערך שנוצר יהיה אפשר יהיה לתגמל במידה מסוימת את האמנים, האמניות ואנשי הבמה שמגיעים להופיע ולחזק את רוחו של העם שלנו. משרד התרבות והספורט ימשיך להיות העוגן והאוזן הקשבת הן בימי שגרה והן בימי חירום. אנחנו כולנו בלב אחד וכאיש אחד בתקופה הקשה הזאת".

יוני פיינגולד, יו"ר איגוד תעשיית התרבות והבמה: "אני מודה לכל תעשיית התרבות – אומנים, מפיקים, מנהלי אומנים, אנשי הגברה וסאונד, מפעילים, שחקנים, מטפלים, אנשי יצירה ולמשרדי הביטחון והתרבות על שיתוף הפעולה. כולנו התגייסנו בהתנדבות מיד לפעילות ביום שבת הנורא ויש עשרות יוזמות שפועלות. כרגע מה שחשוב הוא ליצור את שיתוף הפעולה בין כל הגופים היוזמים ולאפשר לכל נקודה בישראל לקבל מענה תרבותי וכן לסכם על מודל של תעריפי מלחמה, כדי לאפשר לכולם לקבל חיזוק לנפש ולרוח".

אנשי תרבות וגופים נוספים שרוצים להצטרף לפעילות, מוזמנים ליצור קשר עם החמ"ל דרך רח"ל (רשות חירום לאומית) או דרך איגוד תעשיות התרבות והבמה במייל:  [email protected]