בשעה טובה: לוחמים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון שמתחתנים בימים אלו מוזמנים לפנות לחברת “הצורפים” ולקבל מתנת חתונה יוקרתית: ערכת חתן־כלה הכוללת פמוטים וסט קידוש בציפוי כסף של מרדינגר מבית הצורפים (ל־20 זוגות ראשונים) במספר 074-7809165.

המדינה לא מכירה בכם כמפונים? אנשים טובים באמצע אילת: בדירות נופש "אלמוגים" מארחים 150 משפחות מאשקלון, נתיבות ואופקים, כולל כל הפינוקים, ללא תשלום. תזכרו את שם המנכ”ל הצדיק: סלע קולקר. לפניות של משפחות נוספות (מותנה בדירות פנויות): 079-5555578.

תורמים גם לטבעונים: חברת הפודטק הישראלית Redefine Meat, בעלת הבשר המדומה הטעים בעולם, לא רק תרמה 50 אלף מוצרים למסעדות לטובת הכנת מנות לחיילי צה”ל הטבעונים, אלא גם מוכנה לשלוח כמויות רבות של מוצרים למסעדות ולאנשים פרטיים על מנת לסייע בזמן לחימה. נא לפנות לפייסבוק של Redefine.

כך תגנו על הילדים מצפייה בסרטוני הזוועה: חברת PureSight תעניק חינם את תוכנת ההגנה surfie לכל מי שירצה למשך חודשיים! לקבלת ההטבה לחצו כאן.

אתר "דרושים IL" פתח מדור ייעודי לעמותות המעוניינות לגייס מתנדבים למתן סיוע לאזרחים. פרטים באתר drushim.co.il.

מוקד החירום של ארגון “ידידים” זמין עבורכם לבקשות לסיוע הנוגעות למלחמה, כגון הסעת חיילים לבסיסים ואזורי כינוס, שינוע ציוד, מזון ומוצרי צריכה, השמשת ממ”ד ועוד. לבקשת סיוע התקשרו למוקד החירום: 077-600-1240

שף ירון שנבל המוכשר מייצר במסעדת “קופינאס” בצור משה עם צוות המסעדה 200 מנות פרימיום לחיילים, לפנק ברמה הכי גבוהה שאפשר. המעוניינים לתרום ולהתנדב: 09-7722672.

עמותת "נא לגעת", שמפעילה את מסעדת ״בלקאאוט״ המצוינת שבה מגישים ארוחה בחושך מוחלט, הסבה את פעילות המטבח הכשר של המסעדה על מנת לסייע לחיילים ולמפוני העוטף ולספק להם מנות חמות. צוות הטבחים והמתנדבים מכינים כ־1,000 מנות חמות מדי יום ומפיצים אותן לחיילים ולמפוני העוטף בכל רחבי הארץ. לתרומות כסף ומצרכים נא לטלפן: 050-8375113.

אגודת הסופרות והסופרים העברים בישראל יזמה מבצע ייחודי לאיסוף ספרי ילדים ונוער בבית הסופר שברחוב קפלן בתל אביב, שבמסגרתו נאספו עד כה ספרים רבים לטובת משפחות מהעוטף. ניתן להעביר ספרים במצב טוב בלבד לכניסה של בית הסופר, רחוב אליעזר קפלן 6 בתל אביב. 

גם במודיעין נרתמים: איסוף בגדים למפונים וחיילים - ניתן לתרום בויצ”ו (ביגודית) בשכונת אבני חן (052-8023520).

יפה מצדכם: אנשי העמותה הישראלית "נתן סיוע חובק עולם", רובם ככולם מתנדבים, אנשי מקצוע מעולם הרפואה, עושים לילות כימים לטובת סיוע במתן טיפול רפואי ראשוני עבור תושבי הדרום והעוטף אשר פונו למלונות. מפונים מוזמנים לפנות: [email protected]

מענה לחרדה

שמירה על שגרה, פעילות גופנית, משחקים ונשימות: כך תורידו את מפלס החרדה בקרב הילדים

המלחמה מערערת את תחושת הביטחון הקיומי של הילדים במדינת ישראל, וילדים וילדות ובני נוער החלו לסבול מחרדות ברמות שונות. כיצד אפשר לעזור לילדים להתמודד עם המצב הנוכחי? נטע ענבר סבן, פסיכולוגית קלינית ומטפלת משפחתית וזוגית, שבימים אלו נמצא ספרה "נשבר לי הלב תעזרו לי - טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער" בשלבי הוצאה לאור, סיפקה כמה עצות:

1. הרחיקו אותם מהאינסטגרם: חלק חשוב מהתמודדות במשבר הוא הזזת הרגש הצדה ומתן מקום לפיקודם של כוחות האגו. לשם כך על ילדינו להיות עסוקים, ולהימנע מלשבת כל היום מול הרשתות החברתיות ולהיות חשופים לגלי פחד.

2. שמרו על שגרה: גם אם אין בית ספר, יש חשיבות גדולה מאוד לשמירה על מהלך חיים רגיל ועל סדר יום קבוע של פעילות, כמו לקום בשעה מסוימת, לצחצח שיניים ולשטוף פנים, לאכול ארוחת בוקר, לאחר מכן להיכנס לזום של בית הספר ואז יש זמן לעזרה בבית: קיפול כביסה, הוצאת כלים מהמדיח, סידור החדר ועוד.

3. הפעילו אותם גופנית: אתם ההורים יודעים מה כל ילד מילדיכם מסוגל לעשות, ויש לדרוש זאת ממנו. יש לדאוג לחצי שעה של הפעלת הגוף, הן בבוקר והן אחרי הצהריים.

4. למדו אותם לנשום עמוק: לשאוף דרך האף, למלא את חלל הבטן ואז לנשוף דרך הפה. ללמד אותם לכווץ ידיים חזק חזק ואז בבת אחת לשחרר, ואז לעבור לרגליים, לבטן, לישבן.

5. שחקו איתם: מומלץ למצוא משחקים המערבים מוזיקה, צחוק ועשייה. נכון, יהיו רעש והמולה בבית אך ריקוד לקול המוזיקה שהם אוהבים ישחרר אותם ואת נפשם בצורה יעילה. יש לתת להם תחושת התגברות על חוסר האונים דרך עשייה משמעותית: לכתוב לחיילים ולצייר להם ציור, להכין עם ההורים חבילות לחיילים, לשלוח צעצוע שלהם לילדים שאין להם בעקבות המצב, להסכים לשחק עם ילדים שבאים להתארח בבית או להכין עוגיות שוקולד ולשלוח לילדים. כל מה שמשמעותו עזרה לאחר נותן תחושה של עשייה ויציאה ממעגל של חוסר אונים.

התרומות שריגשו אותי

קצת נחת: בנק מזרחי טפחות הוציא הסעות מבתי המלון שבהם שוכנו משפחות ליום כיף בפארק המים ‘יו ספלאש’ בקיבוץ אילות. למעלה מ־500 ילדים ותושבים מהיישובים ניר עוז, ניר יצחק, שדרות, אשקלון, יתד, יד מרדכי, כרם שלום ונתיבות נהנו ממתקני הפארק ומפינוקים נוספים שחולקו על ידי עובדי הבנק.

מרגש: עשרות עציצים ופרחים שנרכשו מחקלאים בעוטף עזה נמסרו למאושפזים במחלקה ההמטולוגית בבית חולים מאיר, בפעילות משותפת של עמותות חלי”ל האור ו־CML.

מצווה: רשת ההנעלה והאקססוריז הישראלית לנשים "בי יוניק" תרמה כ־400 זוגות נעליים, יחד עם תיקים, גרביים ופריטים נחוצים נוספים לנשות הדרום השוהות בקיבוץ שפיים. 

רשת בי יוניק תורמת הנעלה לנשות הדרום (צילום: יח''צ)
רשת בי יוניק תורמת הנעלה לנשות הדרום (צילום: יח''צ)