לואי חאג', ערבי ישראלי תושב עכו שכתב פוסט בו הוא מצהיר כי אינו תומך במעשי הטבח ועומד יחד עם מדינת ישראל, התראיין היום (חמישי) אצל יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM וסיפר על התחושות בחברה הערבית, נוכח מעשי הזוועות של ארגון הטרור חמאס.

קצין במילואים: "החזרנו כ-10 גופות של ישראלים משטח הרצועה"

על החשש שבעקבות המלחמה, יוצת מחדש הסכסוך בערים המעורבות כמו עכו ולוד, אמר: "ימים קשים, יש מתח בכל המדינה. בינתיים זה לא קורה, הכל רגוע והכל שקט. צריך להיות גם כן ולומר שיש נוכחות מוגברת של כוחות ביטחון שמסתובבים בעיר ונוסכים ביטחון במי שצריך. רבים בעיר לא זקוקים לזה אבל מי שזקוק לזה, יש".

על הפוסט אותו כתב ובו הבהיר כי ערביי ישראל תומכים בישראל נגד זוועות הטבח של חמאס: "התחושה היא שהרוב המכריע מערביי ישראל יוצאים חוצץ נגד הזוועות האלה ולא תומכים בהן. אני מזמין את כל מי שחושב אחרת להסתכל על החברה הערבית כמו על החברה היהודית שיש בה קיצונים לכאן ולכאן. ואם יש מטי מעט שאין מה לעשות, הם אלו שמשמיעים את הקולות הרמים ביותר, לא כולם כאלה. רוב מכריי הערבים יוצאים נגד הדברים האלה. יש הרבה מאוד פוסטים והרבה מאוד פעולות חברתיות שלא כולם מודעים אליהן, גם התקשורת לא מעוניינת כל כך להציף אותן, אבל יש הרבה פעולות ערביות-יהודיות כדי לתמוך בתושבים שעברו מהגבול".

עוד המשיך וניסה להסביר מהיכן נובע השינוי ממבצע 'שומר חומות' שבו הסכסוך בערים פרץ בכל זאת: "הדבר הראשון שצף לי לפחות, זה ממדי הזוועה. אין דת בעולם, אין עם בעולם שיכול להסתכל על הזוועות האלה ולהישאר שאנן, להישאר רגוע. עליי עברו ימים ארוכים של חוסר שינה, אני חי בין יהודים, חברים טובים שלי, ישר ברגע שהדברים התחילו לצוץ הרמתי טלפונים ונחשפתי לגודל הזוועה. אין בן אנוש שיכול לקרוא לעצמו בן אנוש שלא יכול להגיד שמעשה הטרור המחריד הזה יכול לעבור לסדר היום. זה משהו שפגע בנו בתור בני אדם בראש ובראשונה, ואני מזמין את האנשים לחשוב על זה שכולנו בני אדם וכולנו רקמה אנושית אחת".

לסיכום הוסיף: "אין לנו ברירה אחרת, אנחנו חיים פה יחד ואסור לתת לאף קול שמתיימר לעשות רעש ברקע להפוך להיות הקול המרכזי פה. אנחנו פה אזרחי המדינה הערבים נלחמים על זכויות מלאות, וזו ההזדמנות לעמוד לצד אחינו היהודים נגד הזוועות. אף אחד לא יכול להיות שאנן. ככה זה יהיה".