את הזעזוע העמוק של מתקפת ה-7 באוקטובר הרגישו היטב בכל העולם, וגם בפירמת עורכי הדין הבינ"ל גרינברג-טראוריג (GT), פירמת עורכי הדין השלישית בגודלה בעולם, המעסיקה למעלה מ-2,600 עורכי דין ב-47 משרדים ברחבי העולם, ביניהם משרד בתל אביב.  בפירמה החליטו להתגייס לסייע לישראל, גם בתרומות כספיות וגם בסיוע משפטי בישראל ובארה"ב. "מאז תחילת המלחמה, בנוסף לעבודה השוטפת, היינו מעורבים מאוד במאמצי המלחמה, החל מגיוס כספי תרומות, דרך סיוע לתורמים בינ"ל, וסיוע פרו-בונו בנושאים רבים הקשורים לעזרה בזמן המלחמה". 

לבקשת גורמים בישראל, הפירמה מעניקה סיוע משפטי פרו-בונו בהקשר של רגולציה ורישוי הנדרשים לייצוא של ציוד טכנולוגי וטקטי שנתרם לצה"ל מגורמים בארה"ב. "הקמנו צוות, פרו בונו, של מומחי ממשל ומומחים לרישיונות ייצוא והצלחנו בזמן קצר לקבל את האישורים הנדרשים ולאפשר לתרומות להגיע במהרה. בשבועות האחרונים נחתו שני מטוסים מלאים בציוד בזכות העבודה הזו". כמו כן, הפירמה נתבקשה לסייע לחברות אמריקניות שנשכרו לספק לרשויות בישראל שירותים בניתוח דגימות DNA לזיהוי הנרצחים. 

"בימים כתיקונם, אנחנו משרד עורכי דין הפועל כגורם מקשר לעסקים וליזמים ישראליים שפועלים ברחבי העולם. ללקוחותינו יש גישה לעורכי דין ב-47 מיקומים שונים ברחבי העולם, תוך שיתוף פעולה מקומי עם משרדי עורכי דין מובילים במיקומים מסוימים שבהם אין לנו נוכחות פיזית. לאנשי משרדנו בתל אביב יש ידע אינטימי בשטח בהיבט המשפטי של עשיית עסקים בישראל, והם בעלי ניסיון בסיוע ללקוחות בעניינים משפטיים הקשורים להזדמנויות בישראל".

כעת, הם מפנים מאמצים רבים למאמצי המלחמה, בין היתר, עורכי הדין במשרד עובדים עם לקוחות בתחומים חוזיים ומסחריים בסוגיות שנובעות מהמלחמה, לצד העבודה שוטפת עבור חברות ישראליות שעיקר פעילותן בארצות הברית, ועליהן להמשיך כרגיל בפעילותן.

מיד לאחר המתקפה, הפירמה העניקה תרומה ראשונית של 300 אלף דולר, והזמינה את עובדיה לתרום גם הם, כאשר הפירמה עושה מאצ'ינג לתרומה שלהם. מעבר לתרומה הכספית, נקיטת העמדה של הפירמה מסייעת להעלות מודעות ברחבי העולם למה שקורה בישראל בכל המשרדים ברחבי העולם – מטקסס ועד טוקיו. 

בנוסף, פירמת גרינברג טראוריג מצטרפת גם ליוזמה משמעותית של מספר משרדי עורכי דין אמריקאיים לייצוג פרו בונו של משפחות החטופים בהליכים משפטיים בארצות הברית, על מנת לקדם את שחרורם. 

בנוסף לכל אלו, אומרים במשרד בתל אביב "קיבלנו מאות פניות מלקוחות ועמיתים מכל העולם המתעניינים במצבנו ובהבנת המצב בישראל, ו"השתמשנו" בהזדמנות הזו כדי להסביר את המצב בישראל באופן מעמיק, להעלות מודעות ולגייס תמיכה".

במקביל, אחד השותפים במשרד, גארי עמנואל, הקים יחד עם שותפים רבים, ביניהם עמותת "יד משהם" ובני נוער משהם, ובתמיכה של הפירמה, חמ"ל להפצת ציוד חיוני לחיילי מילואים שסיפק עד כה ציוד לאלפי חיילי מילואים. 

המשרד בתל אביב מנוהל על ידי עו"ד ג'ואי שבות, הוא מונה 19 עורכי דין המורשים לעסוק בעריכת דין בארה"ב ומספק שירותים באופן פעיל ליותר מ-700 לקוחות ישראלים במגוון רחב של תחומים.

במשרד מציינים כי הם עושים מילואים אזרחיים. "רוב 33 עורכי הדין והעובדים במשרד הם עולים חדשים או ותיקים, שהגיעו לישראל לאחר עיסוק בעריכת דין בארה"ב ולכן אינם נדרשים לשרת היום. זה מאפשר לצוות שלנו לעסוק באופן מלא במאמצים האזרחיים. עם זאת, לפחות 19 בני משפחה של העובדים שלנו (בני זוג, ילדים, חתנים) נמצאים בשירות פעיל כרגע, כך שזה בהחלט משפיע על הלך הרוח שלנו".

במסר למשקיעים, אומרים בפירמה שפתחה את משרדה בתל אביב אחרי האינתיפאדה השנייה, כי "לחברות בינלאומיות יש אמון רב במשק הישראלי ובחברות ישראליות. אין לנו ספק שאחרי המלחמה הם יחזרו לפעול ולהשקיע כאן ביתר שאת ואנחנו נהיה כאן כדי לסייע להם".