אוריה מימוני, הבעלים של משק ברכת דוד למהדרין שנמצא במרחק של קילומטר וחצי מרצועת עזה, ספג נזק של מיליוני שקלים. "איפה משרד החקלאות? איפה המדינה? היא לא פה. לא רואים אותם ולא שומעים אותם, אפילו לא התקשרו אלינו. זה לא אמור להיות ככה", אמר בתסכול.

מרגש: עידן רייכל מופיע בפני משפחות המפונים | צפו
"שומרים על גבולות המדינה": בצפון ובדרום ממשיכים לקטוף תחת האש

"אני דור שלישי לחקלאות", סיפר מימוני. "אנחנו מגדלים ירק, עלים, חסות, פטרוזיליה ואורזים אותם לרשתות בישראל. יש נזק בסדר גודל של 10 מיליון שקל. חטפתי פגיעה ישירה בשתי חממות". עוד הוסיף כי "עשרות עובדים עזבו - נשארנו בודדים". 

בטבח ב-7 באוקטובר,  עשרות מחבלים הגיעו לאזור החממות. "לא יכולנו להגיע למשקים", אמר. "במזל הם לא הגיעו לעובדים שלי. אני עדיין לא מאמין שזה האזור שלנו, טנקים בשטח שלנו, אזור מלחמה".

למרות הקושי הרב, נקודת האור היא האזרחים שמגיעים לסייע: "היום הגיעו 25 מתנדבים, כל עזרה זה טוב. האזרחים הם היחידים שהגיעו, שמו כפפות על הידיים והתחילו לעבוד, כל אחד לפי היכולת שלו. אתה רואה את האנשים באים בחיוך ואתה בוכה מאושר. זה מה שמחזיק אותנו".

עוד הוסיף: "חקלאות זה כמו תינוק, אם לא תיתן לו אוכל ומים הוא ימות. אף גורם לא הגיע לאזור שלנו לראות מה קורה, לא מדבר על כסף, רק תבואו, תראו מה קרה. כל דקה שעוברת זה נזק".