חרף תרחישי המלחמה הקשים אליהם נערכים בכל רחבי המדינה וכן בערי המרכז, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי לא מצא לנכון לכנס את מועצת העיר לדיון בתוכנית החירום ובהיערכות העיר לקראת האפשרות של ירי טילים מאסיבי ולמשך ימים ושבועות.

סגנית רה"ע ת"א-יפו לשעבר, ציפי ברנד פנתה לחולדאי בדרישה לכינוס דחוף של מועצת העיר: "בשעה שעם ישראל משלם מחיר כבד על קונספציות שגויות שהתפוצצו לכולנו בפנים, אני דורשת גם ממך להתעורר מהשאננות שאפיינה את גישתך עד היום ולכנס את מועצת העיר לדיון דחוף שבו יוצגו פתרונות אמיתיים ומהירים".

במכתבה מעלה ברנד שורה של פתרונות שחלקם אומצו בערים שכנות, אך לא בתל אביב-יפו: השלמת מיגון חסר למוסדות חינוך והצבת ממ"דים יבילים בשכונות עם בניה ישנה ללא מרחבים מוגנים. ברנד מציינת כי כבר בשנת 2014 הציגה דרישות למיגון גני הילדים אשר נדחו ע"י חולדאי באמירה ש"אפשר לסמוך על כיפת ברזל".

ברנד: "ראינו לאן קונספציות יכולות להביא את כולנו, ממלחמת אוקטובר 1973 ועד המערכה הנוכחית באוקטובר 2023. ההחלטות שקיבל עד עכשיו ראש העירייה חולדאי ביחס להחזרת התלמידים למוסדות החינוך שחלקם חסרי מיגון, ולהפעלת אתרי הבניה ללא דרישות והגבלות מקבלנים להבטחת שלום הציבור מייצגות גישה שאין לה עוד מקום בישראל של היום".

לדרישתה של ברנד לכינוס דחוף של מועצת העיר ת"א-יפו צפויים להצטרף חברות וחברי מועצה נוספים שדורשים לדון בהקדם בהיערכות העיריה להסלמה הצפויה במלחמה.