מלחמת חרבות ברזל: גלית ולדמן, אמו של רס"ן אריאל בן משה, קצין בסיירת מטכ"ל שנפל בקרב בקיבוץ רעים, שוחחה הבוקר (שני) על החודש מאז נפילתו בריאיון לבן כספית ויזהר שי ב-103FM. "אנחנו יומיים לפני ה-30, זה קשוח", סיפרה. "אנחנו בשותפות גורל עם כל כך הרבה משפחות, גם של יזהר שי".

היום ה-31: לוחמת מג"ב נפצעה אנוש בפיגוע בירושלים; 450 מטרות הותקפו ביממה
מתיחות בצפון: "התושבים לא יחזרו כשחיזבאללה על הגדר"

ולדמן ציינה את בנו של שי, ירון, לוחם בסיירת הנח"ל שנפל אף הוא בקרב בעוטף בשבעה באוקטובר. שי השיב לה: "אנחנו באמת שותפים, בשותפות רעה כזאת, את יודעת. אני ראיתי אותך ומצדיע לך ואני חושב שזה חשוב בצורה בלתי רגילה, מה שאת עושה. את זורקת זריקות עידוד לחיילים שלנו שנמצאים אי שם ולוחמים את מלחמתנו ולהורים שלהם ולמשפחות שלהם". 

ולדמן אמרה: "אלו ממשיכי דרכם של בנינו, וזה מה שהם היו מצפים מאיתנו. בהחלט צריכים להגיע פה למקום של ניצחון. אני חושבת שזה מה שאריאל הנחיל לפקודיו, לאחים הביולוגים שלו, שגם הם לוחמים, ולשאר חיילי ישראל, כוחות הביטחון בכלל - זו עוצמתנו, זה הכוח. על זה דיברה שרה אהרונסון, זה 'נצח ישראל לא ישקר'". 

בהמשך סיפרה כי "את הכוחות אני שואבת מהמורשת שהוא הנחיל פה גם לאחים שלו. זו לא קלישאה, זאת האמת. בקידוש ביום שישי, הוא בחן את האח הקטן שלו על מבצע יבוסי. זו המורשת, זה עמוד האש, עם זה אנחנו הולכים. אלה חייו. 

"יש לנו כל כך הרבה שנים לפנינו לבכות, ביום הולדת, בקידוש, בליל סדר הראשון, עכשיו אנחנו נמצאים בצו 8 קיומי. אין דברים כאלה. אז איך אתה יכול עכשיו רק לשבת, להתחפר מתחת לשמיכה ולהגיד 'פוס, לא משחקים'. זה אנוכי, מפקד לא היה אנוכי, נכון? אף מפקד, נכון?"

שי: "אני חושב שאת צודקת במובן הזה שעכשיו צריך לנצח וכולנו צריכים להתפלל לשובם של הבנים והבנות הביתה בשלום, אבל גם לעודד אותם 'עכשיו מנצחים'. הבן שלך אריאל, הבן שלי ירון, ואחרים נפלו למען ההגנה על המולדת, בלי שום מרכאות. הם נפלו והגנו בגופם על המולדת". 

הוא שיתף: "הלכנו לשבעה של שוהם בן הרוש שהיה ביחד עם ירון בצוות, ובדיוק הגיעו תצפיתניות ששוהם והחברים בגופם הגנו עליהם ונלחמו מלחמה הירואית, והגיעו שתי בנות להגיד תודה. ישבנו שם שתי משפחות והבן שלי אופיר אמר להן, 'יש משפט שנקרא במותם ציוו לנו את החיים', אני מצווה עליכן בשם שוהם ובשם נוני, זה ציווי. אתן חייבות לחיות, לטייל בעולם, לעשות חיים, ליהנות, לרקוד במסיבות, להקים משפחות". 

בשבוע שעבר שודר ב"קשת 12" ריאיון עם בני משפחתו של אריאל, שערכה אילנה דיין בתוכנית "עובדה". "התגובות שאני מקבלת עד לרגע זה, זה של הורים, בכללם חבר ממשלה המכהנת כרגע שהבן שלו כבר נכנס לעזה ואמר לי 'תגידי לי משהו שיחזק אותי'", סיפרה. "פשוט רוצים לקחת חוזק מהמורשת הזאת של אריאל ושאר גיבורי ישראל כמובן". 

לסיכום אמרה: "אני הכי רוצה עכשיו נס קפה מתחת לשמיכה, לבכות ושכולם יישארו מחוץ לשער, אבל אין לנו את הפריבילגיה הזאת. אנחנו עכשיו צריכים משהו שינצח, אנחנו צריכים את החטופים בבית, אנחנו צריכים לקום לתקומה חדשה. אני ארשה לעצמי לומר גם, מערכת פוליטית חדשה. צריך הכול חדש, מנצח כחול לבן עוצמתי, למען ייראו כל אומות העולם. זה מה יש. 'נצח ישראל לא ישקר', אמרה את זה גיבורה אחרת, אני ממשיכה".