״מחזירים את החטופים הביתה״: הערב (שלישי) הודלקה אלומת אור מגג משכן הכנסת אשר מאירה בצהוב את שמי ירושלים. הצבע שנבחר לסמל ההזדהות עם החטופים וסולידריות עם הלוחמים ותפילה לשובם הביתה בשלום, מאירה מגג משכן הכנסת את שמי העיר ירושלים. במליאה, במסדרונות המשכן ועד לשמי ירושלים, הכנסת התגייסה למיזם ״מחזירים את כולם הביתה״ - המאמץ ההסברתי לשחרור החטופים והחטופות.

באותו הזמן ממש, סיימו עובדי הכנסת את הצבתן של כרזות החטופים ביציע הציבור שבמליאה, המצוי בקשר ישיר מול דוכן הנואמים של נבחרי הציבור; יציע הציבור שבימים כתיקונם משמש את כלל אזרחי ישראל המגיעים לכנסת על מנת לצפות בדיוני המליאה, הפך מהערב ליציע מיוחד המאכלס באופן בלעדי את תמונות החטופים.

אמיר אוחנה ותמונות החטופים בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')
אמיר אוחנה ותמונות החטופים בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')

תמונות החטופים באולם מליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')
תמונות החטופים באולם מליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')

לא רחוק משם, באזור המוקדש בימי שגרה לתמונותיהם של חברי כנסת זוכי פרס ישראל, מוצבת מהערב, תערוכת קבע עם תמונותיהם של החטופים, אשר מיועדת לקבל את פניהם של באי הבית ובכללם קבוצות וסיורים הפוקדים את המשכן. כמו כן פעלה הכנסת לקבל ממטה משפחות החטופים סרטונים המציגים את יקיריהם; החל ממחר, סרטונים אלו יוצגו במחזוריות של אחת לשעה, על כלל המסכים המוצבים ברחבי משכן הכנסת ובכללם אגף הוועדות. בהערכות כוללת זו ביקשו בכנסת לוודא כי כלל המוזמנים שמגיעים למשכן מדי יום ובהם שגרירים, נציגי פרלמנטים מהעולם וכלל באי הבית יקבלו תזכורת יומיומית לסבל העובר על החטופים ועל בני משפחותיהם.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "יציע הציבור נמצא מעל ראשי חברי הכנסת הנושאים אליו מבט, ויהווה תזכורת לסבל העובר על החטופים המוחזקים בידי ארגוני הטרור ועל בני משפחותיהם. אלומת האור שתצא מגג הכנסת ותאיר את שמי ירושלים בצבע הצהוב מסמלת את תקוות עם ישראל לשובם של החטופים, כמו גם של חיילינו ואנשי כוחות הביטחון - בשלום לבתיהם".