המרכז לחיילים בודדים ע''ש מייקל לוין יוצא בימים אלו בקמפיין גיוס תרומות, על מנת לענות על הצרכים והאתגרים שהתרבו במלחמת חרבות ברזל בקרב חיילים רבים.

מרגש: תרם את עשרות חולצות הכדורגל שאסף לילדי העוטף
מלאכים במילואים: גויסו בצו 8 אבל ממשיכים ללוות את הילדים חולי הסרטן

ליאורה רובינשטיין, מנכ"לית המרכז, מספרת: "ניתן להיווכח בימים אלה במספר תופעות חדשות ובמגמות שהחריפו: חיילים בודדים חדשים, שמגיעים לטיפול ולסיוע לאחר שאיבדו את הוריהם באירועי 7 באוקטובר, חיילים ומילואימניקים שאיבדו את מקום העבודה ומתקשים לשלם חובות מחיה, אוכלוסייה גדלה של חיילים עולים שאין להם עם מי לדבר, לפרוק ולשתף, כי בני המשפחה בחו"ל ומנותקים מההוויה הישראלית, ועוד צרכים חברתיים ונפשיים על רקע מצוקות שמחריפות בעת הזאת, אי־ודאות וכמיהה למעטפת ותמיכה".

לדברי רובינשטיין, המצוקה גדלה לנוכח היעדר מטפלים ומדריכים, משום שחלקם גויסו ולכן נוצרים עומסים על המשאבים והתשתיות הקיימות לליווי, תמיכה וטיפול. וכל זאת, כשהחיילים, הצוות והמדריכים במרכז נאלצים להתמודד עם פרידה משבעה חיילים חברים שנרצחו באירועי טבח השבת השחורה במסיבת "נובה".

הארגון גם פועל מול הצבא ומסגרות חיצוניות, להיעזר בשירותיהם לאור מציאות מתפתחת בלתי צפויה, כמו חיילים שהפכו לבודדים בעל כורחם בעקבות המלחמה או חיילים בודדים שהתייתמו מההורים שלא היה להם קשר איתם.

המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין הוא ארגון הוותיק ומוביל, שדואג לצרכים הפיזיים והחברתיים של למעלה מ־3,500 חיילים בודדים - משרתים ומשוחררים עד חמש שנים. החיילים מגיעים ממספר אוכלוסיות: כמחציתם עולים חדשים שמשפחותיהם מתגוררות בחו"ל, והמחצית השנייה הם ישראלים ללא עורף משפחתי, ובהם חרדים.

המרכז מלווה אותם בשתי תוכניות ברצף במשך כעשור, ומעניק להם רשת ביטחון המורכבת בין היתר מליווי על ידי עובדות סוציאליות וצוות מקצועי, סל שירותים של דיור, פעילות קהילתית ברחבי הארץ, טיולים, ארוחות שישי, ייעוץ וליווי אישי ותמיכה רגשית ונפשית.