בצל מלחמת חרבות ברזל: כ-150 עולים צעירים מרחבי ברה״מ לשעבר עלו ארצה במסגרת תכנית סל״ה של הסוכנות היהודית. הם יקלטו בכרמיאל ובניצנה ובתום שמונת חודשי התכנית יתגייסו לצה״ל.

מאות ילדים השתתפו בפעילות הכנת שעוני חול שפוזרו בכיכר דיזינגוף בתקווה להחזרת החטופים

מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ וראש העיר משה קונינסקי בירכו היום את העולים הצעירים שנקלטו בכרמיאל

תכנית סל״ה (סטודנטים לפני הורים) של הסוכנות היהודית  מיועדת לעולות ועולים בודדים בגילאי 17 עד 19 מרחבי ברה״מ לשעבר שמבקשים לעלות ארצה בתום לימודי התיכון בארצותיהם, כדי לבנות בישראל את עתידם המקצועי והמשפחתי.

העולים הצעירים יתגוררו במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בכרמיאל בצפון הארץ ובכפר הסטודנטים של הסוכנות היהודית בניצנה בדרום. 

במהלך תכנית סל״ה, שנמשכת שמונה חודשים, העולים הצעירים ילמדו עברית באולפן וירכשו כלים מקצועיים שיסייעו להשתלבותם בחברה הישראלית. בסיום התכנית, צפויים רוב בוגרי התכנית להתגייס לשירות צבאי. אחדים מהבוגרים ישתלבו קודם בלימודים גבוהים ורק לאחר מכן יתגייסו לצה״ל. 

הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה ילוו אותם בשנותיהם הראשונות בארץ ויסייעו להשתלבותם בישראל.

מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ: ״העלייה לישראל היא נכס אסטרטגי. העולות והעולים שעולים בימים אלה מכל רחבי תבל מחזקים את המדינה והחברה הישראלית כולה. אני מברכת את חניכות וחניכי סל״ה ברוכים הבאים הבייתה!״

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי: ״כרמיאל ממשיכה בתנופת העליה גם בעת מלחמה. מחמם את הלב לראות את העולים החדשים שלא מוותרים על החלום הציוני ולעלות לארץ דווקא בתקופת מלחמה. היהודים בכל העולם יודעים היטב כי מדינת ישראל היא ביתם ואנו מחכים להם כאן בכרמיאל בידיים פתוחות ובחיבוק גדול! אני רוצה להודות לאנשי הסוכנות היהודית שלא מפסיקים במשימתם גם בעת הזאת״.