על רקע המצב הביטחוני בדרום ובצפון, פינוי חלק מהישובים והצורך של הרשויות המקומיות להתמודד עם צרכים דחופים בתחום הרווחה הנובעים ממצב הלחימה, אישר היום (שני) דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי והאזורי בתחילת הלחימה העברה של ארבעה מיליון שקל (בשיתוף הקרן לידידות). עם המשך הלחימה אושר סיוע נרחב ומשמעותי נוסף בסך של 48 מיליוני שקלים.

מאות ילדים השתתפו בפעילות הכנת שעוני חול שפוזרו בכיכר דיזינגוף בתקווה להחזרת החטופים
"הצליח לברוח מעזה": קמפיין הגיוס למען תושב העוטף שניצל מהטבח

ארבעה מיליון שקל הועברו בתחילת הלחימה למועצות האזוריות בעוטף עזה ולערים הצמודות למרחב העוטף, בהן שדרות, אופקים, נתיבות ואשקלון.

16.5 מיליון שקל הועברו ליישובי העוטף ולרשויות בדרום ו- 11.5 מיליוני שקלים נוספים הועברו לרשויות בצפון.

בנוסף, אושרו כעת 20 מיליונים שקלים נוספים, בהסכמה ובאישור משרד האוצר וגם הם יועברו לרשויות לרווחת תושבי הדרום והצפון.

לאחר פגישות בין הנהלת מפעל הפיס לרשויות המקומיות והאזוריות וכן שיחות עם האוצר, נבחנו הצרכים לעומק והוחלט על מענה מיידי לאוכלוסיות במצוקה, אשר יכלול סיוע בצרכים חיוניים הנדרשים על ידי מחלקות הרווחה ברשויות - פינוי משפחות, סל סיוע לתושבים במצוקה, לרבות רכישת מוצרים, מזון, תרופות שאינן בסל, הסעות, שעות ליווי וטיפול וכל דבר שיאושר על ידי אגף הקצאות במבחן אמת מידה ציבורית.

״עם פרוץ המלחמה פעלנו במפעל הפיס במתכונת חירום לתמיכה מיידית במערך הלאומי של מדינת ישראל, על מנת לגבש תוכניות תמיכה  רחבות ומשמעותית ולסייע בעמידה באתגרים הקשים הנובעים מהמלחמה", ציין יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר עוד: "השלטון המקומי התגייס מהיום הראשון לתת את העזרה המידית והקריטית עבור יישובי עוטף ישראל, הערים הצמודות לו, ויישובי הצפון, גם בסיוע כספי באמצעות מפעל הפיס. כמו בשגרה, כך גם בחירום הרשויות הן הגורם הישיר, המחובר לשטח, שנותן מענה לצרכי התושבים ומתייצב ראשון. השלטון המקומי ימשיך לסייע ליישובי העוטף ולתושבים המפונים, ללוות את משפחות ההרוגים, הפצועים והחטופים, ולתמוך בהן בכל דרך".

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי הוסיף: ״אנחנו עוברים ימים קשים המלווים בכאב גדול, ועושים הכל כדי לתמוך בקהילות שחוו את הנורא מכל תוך דאגה לכל צורכי התושבים בתוך ימי הלחימה. כתפיסה, השלטון המקומי האזורי ומפעל הפיס, יסייעו ככל שניתן לרשויות המקומיות."

שר האוצר בצלאל סמוטריץ ציין כי שיתוף הפעולה של השלטון המרכזי והשלטון המקומי והפיס עבור התושבים בצפון והדרום הוא מבורך והוא ימשיך.