"שמי יובל, ואני קוסם. וחוץ מזה, וזה הרבה פחות מעניין וחשוב, אני גם רופא וגם פרופסור למחשבים". משפט הפתיחה של פרופ' יובל שחר ריתק אליו את תשומת ליבם של עשרות הילדים שקידמו את פניו בשמרטפייה שמפעילה אוניברסיטת בן-גוריון בימי המלחמה. "רוצים לראות הופעה של קוסם?" הוא שאל רטורית. "כן!", ענו הילדים במקהלה ונתנו את האות לתחילתו של מסע סוריאליסטי במרחבי הטריקים ולהטוטי הקלפים. 

שחר עוטה את גלימת הקוסם בשעות קשות. בצוק איתן הוא הופיע לראשונה בפני ילדיהם של עובדי האוניברסיטה, ולאור דרישת הקהל נקרא שוב אל שרביט הקסמים. בעיצומה של מלחמת חרבות הברזל התייצב שחר באחת מקומות המרתף בקמפוס הדרומי, שהוסבה לשמרטפייה, בחן את הנוכחים בעיניו החדות ומיד סידר את הקלפים, צלע לצד צלע, משל היו חיילים במסדר המפקד. 

רחש עבר בקהל כשיובל עבר מדיבורים למעשים. או אז הוציא עוד חפיסת קלפים ושלף ממנה שני ג'וקרים ומלכה-לב. הטריק הקלאסי הוא גרסת קוסמים של תעלול שנוכלי-רחוב בכל העולם מתפרנסים ממנו: Three card Monte. . כל מה שהצופה צריך הוא לנחש איפה מסתתרת המלכה. יובל שם בכף ידו את שלושת הקלפים, שני הג'וקרים למעלה והמלכה למטה, ושאל: "איפה המלכה-לב?" למטה, כמובן, הרי זה ברור לגמרי. הוא פתח אז את הקלף התחתון ביותר, אבל הוא היה ג'וקר. ושוב החליק את שלושת הקלפים לכף ידו: ג'וקר למטה, ג'וקר למעלה, מלכה-לב באמצע. לכאורה, ברור כשמש. אבל שחר שלף את הקלף האמצעי, וגם הוא היה ג'וקר. הוא המשיך ללהטט בקלפים בווירטואוזיות. העלים את המלכה-לב ופרש בזה אחר זה שלושה ג'וקרים, ואחרי שנייה העלים את שלושתם וחשף, בזו אחר זו, שלוש מלכות-לב טריות ורעננות. הדרדקים שהתנדבו לשמש, כל אחד בתורו, כשוליית-הקוסם חשבו על קלפים ונדהמו לגלות אותם נשלפים מתוך מטפחת משובצת בצבעי אדום ולבן או מופיעים במקומות לא-צפויים. 

יובל המשיך לבלבל. חיוך מלא מסתורין התפשט על פניו כששלף את הקלף המנצח. כשנשאל על ידי הילדים "כיצד עשית זאת?", לבש על פניו ארשת רצינית וענה: "כשתגדלו, אולי אסביר לכם".

עולם הקלפים משך את יובל בילדותו המוקדמת, ומאז הקפיד להתאמן מספר שעות מדי יום עד ששילב רטוריקה וזריזות ידיים. בעת לימודיו בתיכון ובשנים שלמד רפואה ומדעי המחשב תמיד מצא זמן להדק את קשריו עם נסיך לב אדום ומלכה יהלום. בארמונו של מלך שבדיה, קרל גוסטב ה-16, הופיע כשהתארח בשטוקהולם במסגרת חילופי סטודנטים לרפואה. מדי פעם עסק בתחביבו גם בשנים שחי בארה"ב, שם השלים תואר שני ותואר שלישי במדעי המחשב עם התמחות בבינה מלאכותית. 

כשנחה עליו הרוח הוא מניח בצד את העניינים "הפחות חשובים", כהגדרתו, ומציג מיומנות מדהימה בתחום שמצית את הדמיון - תחום הקסמים. התמחותו בלהטוטי קלפים פילסה את דרכו לאיגוד הקוסמים הישראלי, והתעודה שהתקבלה משם חשובה בעיניו כמעט כמו הדיפלומה שהעניקה לו אוניברסיטת ייל. 

"ביקרתי בטירת הקוסמים בהוליווד, לוס אנג'לס, שם שהה באותה תקופה, כאמן הבית, דאי ורנון, המכונה 'הפרופסור'. קוסמים מכל העולם עלו אליו לרגל", הוא נזכר. הטריקים המיוחדים של ורנון נצרבו בתודעתו של הפרופסור מבירת הנגב, והם מלווים אותו בהופעותיו לאורך השנים. 
כשמטה הקסמים והמגבעת מושבתים מפעילות, מתועלת האנרגיה של יובל שחר לאפיקי המחקר. השילוב בין פנטזיה ומציאות מתמצה בתחומי התמחותו המדעיים. בשיתוף עם צוות החוקרים העובדים לצידו משתמש פרופ' שחר בטכנולוגיות של בינה מלאכותית כדי לפתח תוכנות-מחשב מורכבות, שתכליתן לסייע לאנשים הסובלים ממחלות כרוניות. 

ואם תשאלו מה יותר מרגש אותו – פיתוח תוכנה או המצאת קסם חדש, תקבלו תשובה מפתיעה. ניחשתם נכון: את עיקר הסיפוק הוא שואב בימים אלה מיכולתו להפיג מעט את המתח שבו שרויים ילדים ובני נוער השוהים בשמרטפיית בן-גוריון, 45 קילומטרים מרצועת עזה. למגינת ליבו, את הקלף הסודי שיחזיר את השקט והשלווה לשווייץ של המזרח התיכון - טרם המציאו.