ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (רביעי) את בקשת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט הבטחוני, תא"ל (מיל') מירי רגב, להקצאה של יותר מ- 55 מיליון ש"ח לפעילות המשרד. מדובר באישור להעברת עודפי כספים משנת התקציב הקודמת לשנה הנוכחית ובנוסף, תקציבים שוטפים שנועדו למאמץ המלחמתי, לצורך מימון הפעילות השוטפת של המשרד. תקציב של 16.6 מיליון ש"ח יועברו מיידית וכן אושרה הרשאה ל-40 מיליוני שקלים נוספים.

המדינה לא משלמת תנאים סוציאליים למילואימניקים - וחברות האבטחה לקראת קריסה
מקורות תכפיל את כמות המים שתסופק לאזור מצפה רמון

בשעה שבקשות של משרדים אחרים עדיין לא אושרו, הבקשה שהוגשה באמצעות מנכ"ל משרד התחבורה ובטיחות בדרכים, משה בן זקן, אושרה מיידית. מדובר בין השאר בהוצאות שוטפות של המשרד כתוצאה מהמלחמה ובהן הקמת חדר מצב במשרד שמתכלל את כלל הפעילות של הגופים הקשורים למשרד, הקמה ותפעול של עמדות רישוי במלונות לצורך מתן שירות למפונים ושירותי בדיקות רפואיות לתגי נכה ורכב כבד. זאת, בנוסף למימון הפעולות השוטפות של המשרד, בהן הדפסת רישיונות נהיגה ורכב, תחזוקה והגנה על מערכות המשרד מפני מתקפות סייבר. 

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, אמר בדיון כי הבקשה הוגשה לאור הנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (מיל׳), מירי רגב, כאשר תכליתה התקציבית היא שימור הרצף התפקודי ופעילות להמשך המאמץ המלחמתי. מנכ״ל המשרד הוסיף ואמר כי התקציב נדרש בין היתר בעקבות איומים קונקרטיים שנוצרו מהמצב הביטחוני. בן זקן ציין כי גם רשות הספנות והנמלים נאלצת לתגבר את פעילותה כפועל יוצא מהלחימה.