יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, דורון אלמוג, ויו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות, מארק וילף, השתתפו ביום שלישי באירוע תמיכה שהתקיים בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ביוזמת קרן בעלות הברית של ישראל (IAF) בשיתוף עם קבוצת "הג'רוזלם פוסט", בהשתתפות חברי קונגרס מובילים, נציגים ישראלים ומנהיגים יהודים ונוצרים.

חברי הקונגרס, מהמפלגות הרפובלינית והדמוקרטית, הביעו בדבריהם בכנס תמיכה מלאה בישראל והתחייבו לשמור עליה בטווח הארוך. הם הדגישו את חשיבותה של ישראל לביטחונה ורווחתה של ארה"ב, ואת הצורך לבנות מחדש את ישראל לאחר המלחמה.

אלמוג ווילף נשאו אף הם דברים בכנס, והדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב."זו מלחמה בין טוב לרע", אמר אלמוג שארבעה מבני משפחתו נחטפו על ידי חמאס ושניים מהם נרצחו, "אנחנו לא מחפשים נקמה או עונש; אנחנו נלחמים למען עמנו, למען הזהות היהודית הישראלית שלנו, ולהאיר את הדרך שלנו".

וילף הוסיף כי: "הסוכנות היהודית זה הארגון היהודי הגדול בעולם. כתוצאה מכך, אנו חשים אחריות לחייהם של כל היהודים, ללא קשר לרקע שלהם, זו אחריות המקבלת משמעות חדשה בימים אלה. מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, שמנו לעצמנו שתי מטרות עיקריות: לעזור לקורבנות הטרור ולהילחם בגל האנטישמיות הגובר בקמפוסים ברחבי ארה"ב".

מארק וילף (צילום: Perry Bindelglass / Conference of Presidents)
מארק וילף (צילום: Perry Bindelglass / Conference of Presidents)