הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

מיזם "תיבת תהודה - בונים זיכרון" הוקם עם תחילת מלחמת "חרבות ברזל" והוא נבנה לאור נסיונן האישי והיכרות עם הצורך של משפחות שכולות לשמר ולזכור את אהוביהם. מטרתו היא לאגד זיכרונות, סיפורים ותמונות על הנופלים והנרצחים. במסגרת המיזם, הוקם מתחם אינטרנטי להעלאת זיכרונות - חומרים, מסמכים, תמונות.

כל הזיכרונות שיאספו זמינים ונגישים אך ורק למשפחה והם יישמרו במרחב ייחודי עבור משפחות הנופלים והנרצחים לרגעים בהם יהיו מעוניינים לראות, לשמוע ולהיזכר בפרטים הקטנים של אהוביהם. אם המשפחה תהיה מעוניינת לשתף אודות יקיריה, היא יכולה לפתוח דף הנצחה דיגיטלי במסגרת עמודי "קהילה זוכרת" ולשתף בו את החומרים באופן פומבי.

הרעיון למיזם הגיע ממיכל בלימן הררי, ששכלה את אחיה, טוראי שי בלימן ז"ל בלבנון, 1982.

הגתה את הרעיון למיזם. מיכל בלימן הררי (צילום: צילום פרטי)
הגתה את הרעיון למיזם. מיכל בלימן הררי (צילום: צילום פרטי)

"כששי נהרג הייתי עסוקה בלחזור לחיים. רק אחרי 20 שנה, כשהיה לי חשוב שבן זוגי וילדיי יכירו אותו באמת, חזרתי לעסוק במי שהוא היה. במזל, היו לי קצות חוט. טקסטים וסיפורים, שאספו עבורנו בחודשים שאחרי נפילתו. הם גם שימשו אותי כשכתבתי לאזכרות וכבסיס לסרט הדוקומנטרי שהכנו לפני שנה. עכשיו, אני רוצה שנייצר קצות חוט כאלו עבור משפחות הנופלים והנרצחים".

אנו מזמינים אתכם להיכנס ולתעד כאן בתיבת תהודה, כי לזיכרונות יש נטייה לדהות ולהתעמעם.

בנוסף, עמותת "האחים שלנו" תומכת ועוטפת אחים ואחיות שכולים ממלחמת "חרבות ברזל" אשר זקוקים לסיוע, ליווי, לכתף ולאוזן קשבת. ניתן לפנות אליהם דרך האתר 

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים