דיווח: ישראל סירבה להצעה לשחרור חטופים שלא כוללת את כל הילדים

המגעים בין ישראל לחמאס נמשכים, ועל פי דיווח בכאן 11 בערב שישי, ישראל סירבה לעסקה לשחרור 50 חטופים. על פי הדיווח של סולימאן מסוודה, חמאס הציע לשחרר 50 חטופים ללא קריטריון גיל ומגדר, ולהשאיר בידיו חלק מהילדים שנחטפו בשבעה באוקטובר.

לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון סירבו להצעה, ויסרבו לכל עסקה שלא כוללת את כל הנשים והילדים שמוחזקים בידי חמאס. בתוך כך, רשת CNN האמריקאית דיווחה כי אחת הדרישות של חמאס במשא ומתן לשחרור החטופים היא הפסקת תקיפות הכטמ"מים ברצועת עזה.

לכתבה המלאה

הפגנות למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
הפגנות למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

"להחזיר את כולם עכשיו": צעדת משפחות החטופים בירושלים | שידור ישיר

הצעדה למען שחרור החטופים המוחזקים בשבי החמאס, הגיעה לעיר הבירה, בדרכה למשרד ראש הממשלה. לפני כן, ההמונים נעצרו במחלף מבשרת, ושרו יחד את "התקווה". מטה משפחות החטופים נערך עם אוהלים וציוד לוגיסטי למבצע הצעדה מתל אביב לירושלים. בלילה לנו המשפחות באוהלים ובבוקר, לאחר התארגנות ומפגשים עם אלפים שהגיעו להזדהות. אלפי כלי רכב, שעמדו לאורך של קילומטרים בצידי כביש 1, ממחלף שורש, המחישו את הנהירה הגדולה של בני כל הגילאים להזדהות עם משפחות החטופים.

לכתבה המלאה

שירת התקווה בצעדה לעבר משרד ראש הממשלה (צילום :ללא קרדיט)

טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם סרטון של החטוף אריה זלמנוביץ' מניר עוז

חמאס פרסם בשישי סרטון ובו נראה אחד החטופים, אריה זלמנוביץ' בן ה-86 מקיבוץ ניר עוז, באופן המעורר חשש לחייו. כתמיד ולבקשת המשפחה, התקשורת הישראלית לא תשדר את הסרטון.

זלמנוביץ' הוא דמות אגדית בקיבוץ ניר עוז. איש אדמה, מומחה בגידול חיטה בתנאי הנגב, אשר גם בעשור התשיעי לחייו הוא מתעקש לצאת מדי יום לעבוד בשדות. כן, גם בגיל 85 הוא קם ב-4:30, לובש את בגדי העבודה הכחולים ויוצא לשתות קפה עם החקלאים הצעירים. 

לכתבה המלאה

אריה זלמנוביץ' (צילום: באדיבות המשפחה)
אריה זלמנוביץ' (צילום: באדיבות המשפחה)

לקראת התרחבות המבצע בעזה: ישראל קוראת לתושבים בחאן יונס לעזוב | דיווח

תושבי חאן יונס נקראו ע"י ישראל להתפנות מבתיהם, כך על פי דיווח ברויטרס. הם נקראו להגיע לאזורים שישראל מאפשרת בהם העברה של סיוע הומניטרי. הדיווח אף מתאר עלונים שפוזרו ע"י צה"ל באזור, שהפיצו את הקריאה לתושבי המקום. כפי שהם פועלים בצפון הרצועה, כוחות צה"ל צפויים לעסוק באזור בין היתר, באיתור מנהרות תת קרקעיות של ארגון הטרור. 

לכתבה המלאה

פיצוץ מוצב גא"פ בצפון רצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

הקריה בחוברת של החמאס: הממצאים שנמצאו בביתו של בכיר הארגון

במהלך אחת הפשיטות נמצאה כמות גדולה של אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית ספר תיכון. כמו כן, במהלך פשיטה שבוצעה על תשתיות טרור בביתו של מפקד פלוגת הנדסה בגדודים הצפוניים של החמאס, נמצאו אמצעי לחימה וחוברות הכשרה של שמיועדת למחבלי הארגון. על כריכת החוברת נראה בסיס הקריה בתל אביב, יחד עם סמל צה"ל ברקע. 

לכתבה המלאה

פעילות לוחמי דובדבן ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

במערכת הביטחון חוששים: מתווה העסקה הנוכחי יקשה על שחרור חטופים נוספים בעתיד

בדרך לעסקה? בישראל ממשיכים להתעקש על הקו האדום שהציבו, בסוגיית עסקת החטופים עם החמאס. דרישת ישראל המרכזית עומדת על שחרור של כ-100 חטופים שמוגדרים כהומניטריים, בעוד שהמתווה הנוכחי מדבר על כ-50 בלבד. ישראל מתעקשת שלא תהיה סלקציה עיוורת, כדי שלא יווצר מצב שילדים יופרדו מהוריהם. החשש הוא שביצוע עסקה חלקית שכזו, שכרגע עומדת על החזרה של כ-50 חטופים בלבד, תסבך את השחרור בשלבים הבאים. 

לכתבה המלאה

יאיר לפיד בצעדת משפחות החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
יאיר לפיד בצעדת משפחות החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)