ראש ממשלת קטאר אמר היום (ראשון) כי "הפערים בדרך לעסקת שבויים - קטנים מאוד". איתן גונן, אבא של רומי שנחטפה לעזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר, שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על הכאב, האופטימיות, הפעילות להשבתה וגם על הביקורות כלפי התנהלות הממשלה.

כתבת ערוץ 14 טוענת: "הותקפנו, צעקו שיש לנו דם על הידיים"
תפסיקי להביך את עצמך": הרשת משתגעת מהשיר החדש של פנינה רוזנבלום

"אנחנו לא כל כך מתפקדים והמוח לא חד, הזיכרון לא טוב, לא כל כך אוכלים ולא כל כך ישנים. דואגים נורא ומחכים שרומי תחזור", סיפר האב בכאב בפתח השיחה.

"ב-16 הימים הראשונים רומי שלנו הייתה נעדרת ולא היה בדל מידע לגביה", המשיך. "כולנו הורים ואתה לא יכול לתאר לעצמך את המצב שאתה לא יודע מה קורה עם הבת שלך במשך 16 ימים. לאחר מכן השתנה הסטטוס שלה לחטופה מסופקת, זה הסטטוס עד היום, שיש מספיק מידע לומר שהיא חטופה. אין לנו מושג אם היא חיה או מתה. עד ה-7.10 ידעתי שיש שני סטטוסים - חי או מת. מה-7.10 יש סטטוס שלישי שהוא אי וודאות, אני בטוח שכל אחד שומע ואומר 'מה זה הדבר הזה'?".

"חבר טוב אמר לי שדרגת הקושי של משפחות החטופים והחטופות היא הדרגה העליונה ביותר, אין מעליה. משפחות שכולות עם כל הצער יודעות הכל ויודעות את הפרטים - אבל אנחנו בלי שום דבר. אנחנו משפחה אופטימית ומלוכדת. אנחנו משפחה שעובדת למען רומי, בארץ ובחו"ל, עושים למען כל החטופים, כמובן עם פוקוס על רומי", הוסיף.

עוד אמר על התנהלות הממשלה וחוסר הקשר עם משפחות החטופים: "אני לא רוצה להעביר ביקורת אבל השר עמיחי אליהו, אחרי 41 ימים הוא הראשון שיצר איתנו קשר. אנחנו לבד, אנחנו עושים הכל. תסתכל על המטה של החטופים והנעדרים, זה מטה של 1,500 מתנדבים שעזבו הכל ומתנדבים, אין שם שום ייצוג של המדינה".

לאחר מכן התייחס לאמירתו של השר אליהו, ואמר: "אני לא כועס ואני גם לא שיפוטי. קיבלנו החלטה שאין יותר טלוויזיה, אין יותר כעס ואין יותר שיפוטיות. מי שכשל הוא זה שינצח, מי שעכשיו בשלטון בצבא ובמדינה הם אלה שיחזירו את הבת שלי הביתה יחד עם שאר החטופים ולכן אנחנו סומכים על צה"ל ועל כל מערכות הביטחון כולן ועל המדינאים, שהם אלו שיחזירו את הבת שלי עם שאר החטופים ישר לזרועותינו הפתוחות".

על העברת הדלק לעזה אמר: "אני אבא של חטופה, לא מעניין אותי שום דבר אחר. אני לא מבין בצבא ולא מבין בפוליטיקה. אני לא יכול להתיימר ולהיות שיפוטי. אני לא יודע מה עוזר ומה לא עוזר. אני טיפוס בינארי - ב-7.10 לקחו לי את הילדה ובתאריך אחר יחזירו לי את הילדה, בחיים. הבת שלי תהיה בידיים שלי, נכנסת לי הביתה חיה".

צעדת משפחות החטופים יוצאת מלטרון לכיוון ירושלים. קרדיט: אבשלום ששוני (צילום :אבשלום ששוני)

לסיום חיזק את ידי העם: "עם ישראל חי. אנחנו זוכים למחוות ועזרה בצורה מדהימה וזה מרגש אותנו מאוד. אין אחד בישראל שלא רוצה שהחטופים יחזרו הביתה וזו משימה של כולם - זה גדול מרומי וגדול מישראל אפילו. אין ניצחון בלי שהחטופים בבית, אין ניצחון בלי שהבת שלי ועוד 235 יהיו בבית".

סייע בעריכת הכתבה: אריק ברח"ד, 104.5FM