הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

המתנדבים מגיעים מכל חלקי הארץ ירושלים, בני ברק, אלעד, ביתר עילית ועוד, בגילאי 18 עד 26, חלקם בני ישיבות קטנות וגדולות, חלקם אברכים, רובם הגדול הגיע בתמיכה ובברכת הדרך מרבם.

תוך כמה ימים – מאות חרדים מתנדבים
מרכז היוזמה ארי גורן מספר: ״מאז השבת השחורה יש התעוררות חסרת תקדים בקרב בני הישיבות והמגזר החרדי בכלל. יש רצון לתרום ולהתנדב בכל דרך, ההיענות הייתה חסרת תקדים. הפצתי בערים שונות שיש צורך בידיים עובדות בשדות חקלאיים בדרום. תוך כמה ימים הייתה לנו רשימה של מאות מתנדבים וזה רק הולך וגדל. בפעם הראשונה שהגיעה קבוצה לשטח קצת חששתי. לא ידעתי איך יראה המפגש בין החקלאים בדרום לבני הישיבות שהגיעו בלבוש שחור לבן מלא. זה היה מראה מרגש. מהר מאוד הם הבינו את המשימה ותקתקו עבודה. הסיפוק בסוף היום, המפגש היוצא דופן בין העולמות והתחושה של הערבות ההדדית הייתה חזקה ומשמעותית״.

חרדים לחקלאות - בני הישיבות נרתמו לסיוע לחקלאי הדרום והעוטף  (צילום: יוסי זליגר)
חרדים לחקלאות - בני הישיבות נרתמו לסיוע לחקלאי הדרום והעוטף (צילום: יוסי זליגר)

נחמן, אחד מתלמידי הישיבה סיפר בהתרגשות כי הספיק יחד עם חבריו למלא ארגזי פלפלים רבים מהבוקר. "אנחנו אפילו לא פגשנו את החקלאי, אין לנו מושג עבור מי אנחנו עובדים, אבל כשהחיילים יודעים שכל עם ישראל מאוחד ועוזרים זה לזה הם נלחמים בתחושה אחרת. לפני שהתחלתי לעבוד כאן בקטיף, כל יום אחרי הלימודים בישיבה אספתי סחורות ממכולות בבני ברק והעברתי לנהג שיוצא עם זה לחיילים בדרום. אנחנו חייבים לתרום ולהראות לעולם שאף אחד לא יפריד אותנו".

מיזם ההתנדבות בחקלאות הוא חלק ממיזם ״אחים לעורף״ המאגד בתוכו אלפי יוזמות התנדבותיות של המגזר החרדי לתמיכה במשפחות ההרוגים, בפצועים, במפוני העוטף ובחיילי צה״ל וזאת כחלק מהמאמץ האזרחי לחזור החוסן ישראלי, הקירבה והאחדות. 

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים