מאות אנשים השתתפו היום (ראשון) בהלווייתו של סמ"ר עדי מאלכ חרב, בן 19 מבית ג׳אן, ששירת כלוחם בסיירת הנח״ל, ונהרג בקרבות ברצועת עזה. עדי, בן העדה הדרוזית, נולד וגדל בבית ג׳אן שבצפון, ובתיכון למד בפנימיית הכפר הירוק. הוא התגייס לפני כשנה להיות לוחם בסיירת נח״ל, כפי ששאף כל חייו להילחם, ונהרג בקרב ברצועת עזה ביום שבת האחרון. הוא הותיר אחריו הורים, 4 אחיות ואח אחד. 

לראשונה - גדוד מעורב של לוחמות ולוחמי חילוץ מתמרן ברצועה | תיעוד
על סף מלחמה: חיזבאללה עלה מדרגה נוספת בגבול הצפון

משפחתו ספדה לו מעל קברו: ״הגיבור שלנו עדי, אתה הפרח הכי יפה בגן, ופניך תמיד קרנו בזוהר של חיוך מקסים ושובה לב. תמיד שידרת חום ואהבה, חוכמה וביטחון״, סיפרו. עוד הוסיפו כי השבוע היה אמור להיות יום ההולדת ה-20 שלו: ״43 ימים לא ראינו אותך עדי, וכולנו חיכינו בציפייה דרוכה ליום חמישי הבא, ה-23 בחודש, בתאריך הזה היינו אמורים לחגוג איתך את יום הולדתך ה-20, איך יעלה על הדעת שלא נחכה? הרי כבר ראינו אותך בעיני רוחנו, מתרומם מעל כתפינו בשמחת אין קץ של עוד יום הולדת״, אמרו בכאב. ״גם בחלומות הכי גרועים לא העלינו על הדעת, שתקדים ותגיע לפני יום חמישי, כדי שנרים אותך על כתפינו בתוך ארון. כמה אכזריות יש בעולם הזה״. 

הלווייתו של סמ''ר עדי מאלכ חרב (צילום: לוטפי מרעי)
הלווייתו של סמ''ר עדי מאלכ חרב (צילום: לוטפי מרעי)

הלווייתו של סמ''ר עדי מאלכ חרב (צילום: לוטפי מרעי)
הלווייתו של סמ''ר עדי מאלכ חרב (צילום: לוטפי מרעי)

הלווייתו של סמ''ר עדי מאלכ חרב (צילום: לוטפי מרעי)
הלווייתו של סמ''ר עדי מאלכ חרב (צילום: לוטפי מרעי)


״בשיחתך האחרונה, שהייתה רק לפני 3 ימים, הבטיחה לך אחותך מראם להכין את עוגת הג'לי אותה אהבת במיוחד. העוגה כעת מוכנה, אבל אין מי שיאכל אותה״, נזכרו בכאב. 

עוד תיארו את אישיותו שיזכרו לעד: ״עדי האהוב, הלוחם האמיץ, החניך המצטיין, היית המדריך המוערך בתנועת ה׳נוער העובד והלומד׳, ואף היית שותף בעשייה החינוכית אותה אהבת יותר מכל, ותרמת לקהילה ובמיוחד לאוכלוסיות מיוחדות ומוחלשות״. 

״עדי, הפרח שלנו נפל תוך הגנה על המולדת, הותיר אחריו אמא ואבא, 4 אחיות ואח אוהבים, אשר יזכרו אותך כל עוד נשמה בפיהם. בלכתך עדי, הותרת בלבנו פצע מדמם וחלל עצום. תנוח על משכבך בשלום וינעמו לך רגבי עפרך. יהי זכרך ברוך, תהי נשמתך צרורה בצרור החיים לעד״.

ראדי נג׳ם, יו״ר מועצת בית ג׳אן וחבר של המשפחה סיפר ל״מעריב״: ״עדי היה בחור אהוב, מצטיין בכל מה שעשה, יפה תואר, ילד טוב שכל אמא הייתה רוצה. הוא סיים את לימודיו בחטיבת הביניים בבית ג׳אן, ולאחר מכן בתיכון למד בבית הספר הירוק ברמת השרון. בנוסף, היה במכינה קדם צבאית בחיפה לפני שהתגייס לצה״ל. אתמול ממש נקרע לנו הלב כששמענו על נפילתו. בית ג׳אן שקלה 64 מבניה מאז תקומת ישראל ועד היום. כך שהצער, היגון והשכול מהדהדים בכל פינה ביישוב, ואני מקווה שזה יהיה החלל האחרון ביישוב ובכלל בצה״ל״.

מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף ספד גם כן בהלוויתו של עדי: "עדי התגייס לשירות משמעותי ביותר, ביקש להיות לוחם בסיירת מובחרת, נלחם והצליח, נבחר למצטיין והצטרף לשורות הלוחמים - עד שהלחימה הכריעה אותו. הלוחם האמיץ, הצעיר יפה התואר, יישאר לעולם בן 19. המשימה של כולנו היא להתעלות מעל לכל מחלוקת, להגן על המדינה ולהבטיח את המשך קיומה, למען הדורות הבאים", אמר השייח.

עוד הוסיף השייח׳ במהלך ההלוויה, והתייחס לדבריי ראש הממשלה בקשר לחוק הלאום במסיבת העיתונאים אתמול:  ״מעל הארון של עדי ז"ל,  אני אומר לך ראש הממשלה, מגיע לעדה הדרוזית בזכות ולא בחסד, חובת ההוכחה על הממשלה, להפוך את הדיבורים למעשים. יש ברית בלתי כתובה בין כל אזרח למדינה. העדה הדרוזית ממלאת את חלקה, המדינה טרם.

השייח' טריף עוד הוסיף ואמר: ״האדמה שייטמן בה בעוד רגעים אחדים יקירינו עדי, היא אדמה יקרה מאוד לעדה הדרוזית. בשם אדמה זו, תושבי בית ג'ן חדורים באמונה שלמה וברצון עז לחיות בה ולהגן עליה. לצערי, במשך שנים רבות, הצרו רשויות המדינה על היישוב בית ג'ן והגבילו את התפתחותו בדרכים שונות. האם לא הגיעה העת לשינוי? האם לא מגיע לחברים ולמכרים של עדי להקים בית בבית ג'ן באין מפריע, ללא חשש מצווים וקנסות? 

בכל פעם שנופל לוחם מהעדה הדרוזית, מתעורר לו השיח הציבורי אודות זכויות העדה – זכותנו לחיות במדינה איננה על תנאי, זו גם זכות בשבילנו להגן על המדינה״.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]