הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

אם בשגרה, תכניות השידוכים נהנות מרייטינג אדיר, במלחמה יצר האהבה עולה על הכל. חיילים וחיילות בסדיר ובמילואים לא דוחים את החתונות שקבעו עוד לפני פרוץ המלחמה ועורכים חתונות מיוחדות בשטחי כינוס, בבסיסים ובבתים פרטיים. האהבה פורחת גם על רקע המלחמה.

בין אפטר לשבת קצרה בבית, משרתות המילואים שמנסות לקיים את הסידורים לקראת החתונה בוחרות להגיע במיוחד לבוטיק שמלות הכלה של עמותת "רוח נשית" המסייעת לנשים נפגעות אלימות. 

בבוטיק נמצאות אלפי שמלות כלה של מעצבים מהשורה הראשונה כמו ליהי הוד, דרור קונטנטו, אלון ליבנה ועוד. המעצבות והמעצבים תורמים את השמלות לבוטיק והן נמכרות במחירים נמוכים ביחס לשוק וכל ההכנסות הן קודש לסיוע לנשים נפגעות אלימות, בהן מטפלת העמותה.

הלבן מתערבב בירוק של מדים 
"בימים אלה, בבוטיק שלנו, הירוק מתערבב בלבן", אומרת סיון לוריא, מנהלת הבוטיק "בימי שגרה מגיעות אלינו כלות מכל הארץ, שמבקשות גם לרכוש שמלה באיכות גבוהה במחיר אטרקטיבי וגם לתרום לעמותה שמסייעת לנשים נפגעות אלימות. בימים אלה, בזמן לחימה, אחוות הנשים הזו מאד מורגשת. נשות מילואים מגיעות אלינו בין המשמרות, נחושות למצוא שמלה. לצוות המתנדבות המדהים של הבוטיק ולי יש את הזכות הענקית לקבל את פניהן, לאפשר להן להשיל לרגע את המדים ואת הנשק ופשוט להיות נשים צעירות שמתכוננות לחתונה שלהן. אנחנו משתדלות ליצור אווירה נעימה בבוטיק, למרות שיש מעברים חדים מחדר ההלבשה למרחב המוגן. אנחנו מקבלות כך תזכורת קצרה לגבי המציאות ומיד אחר כך גולשות שוב לאסקפיזם".

''הלבן מתערבב בירוק של מדים'' (צילום: סיון לוריא)
''הלבן מתערבב בירוק של מדים'' (צילום: סיון לוריא)

התרומה המצמררת של הכלה שלא הספיקה להתחתן 
בשבועות המלחמה האחרונים יוצאים מהבוטיק סיפורים שוברי לב. אחד מהם הוא של סיגל לוי ז"ל, כלה שנרצחה במסיבת נובה לפני שזכתה לחגוג בחתונתה. לוי תכננה לתרום את שמלת החתונה שלה לבוטיק "רוח נשית" אחרי החתונה. לאחר שנרצחה במסיבה, אמא של סיגל הגיעה לבוטיק כדי לתרום את השמלה בשמה "הסיפור של סיגל לוי ז"ל הוא סיפור מרגש וישראלי מאד, של חיבורים ונתינה", מספרת לוריא מנהלת הבוטיק. 

סיגל הייתה עובדת סוציאלית שהתנדבה במסיבה מטרם ארגון ‘עלם’. היא הייתה אמורה להתחתן בינואר  והתכוונה לתרום לבוטיק את השמלה אחרי החתונה. למשפחה היה חשוב למלא את רצונה.

בוחרים שמלה ובוכים 
לפני כמה ימים הגיעה לבוטיק קצינת נפגעים מוצפת נפשית שלא הצליחה להפסיק לבכות.  אחרי שקיבלה חיבוק ועידוד, התעשתה ובחרה שמלה לחתונה. יש גם סיפורים עם תקווה, כמו  זוג החברות הכי טובות  שלא דיברו במשך שבועות, בגלל שאחת מהן במילואים ונפגשו לראשונה במקרה בבוטיק בזמן שבחרו שמלות כלה - כל אחת לחתונה שלה. הסיפורים המרגשים של מדידת שמלות בממד בזמן אזעקות היא ההוכחה שהאהבה מנצחת על רקע ההפצצות המהדהדות. 

במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" אנחנו רואים נהירה לחתונה לפני החזרה לקרבות גם ובעיקר של זוגות חד-מיניים, שזכו להכרה חוקית בעת הזאת. לבן של חתונות על רקע ירוק של מדים במלחמה בה לראשונה בישראל נשים ספגו ועדיין סופגות את המחיר הכבד ביותר כנשים, בנות ואימהות.

"אנחנו רוצות להודות לכל הכלות שפוקדות את הבוטיק", אומרת לוריא, "ואני רוצה להודות באופן אישי למתנדבות המסורות, שבזכותן הבוטיק הזה קיים, פועם ונושם".

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים