מלכות החרמון: אתמול (ראשון), שלג ראשון ירד בפסגת הר החרמון, ובשעות הערב החל לרדת שלג בקו המוצבים בגובה 2,220 מטרים מעל פני הים. מזג האוויר הסוער בחורף הישראלי אמנם היה צפוי, אך הוא יוצר אתגר חדש לכוחות הרבים שפרוסים בשטח מהיום הראשון של המלחמה. מאז ה-7 באוקטובר, כוחות צה״ל רבים נעו לגבול הצפון של ישראל, שנערכו לקראת לחימה ושומרים על מוכנות גבוהה לכל תרחיש, בכל מזג אוויר - קיצוני ככל שיהיה. כחלק מהמוכנות, אנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, ביצעו בשבועיים האחרונים היערכות מקדימה למזג האוויר שפקד אותנו ביממה האחרונה. 

החורף בפתח: שלג ראשון לעונה בחרמון - האם מזג האוויר הסוער יימשך?

״מהיום הראשון של הלחימה, כוחות החטיבה עלו לצפון כדי להיערך לכל משימה״, אומר רס״ן רביד שומרוני, קצין הלוגיסטיקה של חטיבה 6. ״בשבועיים האחרונים, כחלק מהכנה ללחימה אפשרית, ביצענו היערכות מקדימה למזג האוויר החורפי, שפקד אותנו אתמול״. 

״במהלך השבועיים האחרונים, חוליות אחזקתיות של האוגדה בחנו כשירות לכלים ואמצעי הלחימה השונים, כחלק מתהליך שגרתי של כניסה לחורף. גם מבחינה רפואית, ביצענו הערכות לסוגיית מכות הקור, וכלל החוליות הרפואיות יודעות לתת מענה מעולה לכל סוגי פגיעות הקור השונות. בנוסף, דאגנו לכך שלכל חייל וחיילת יהיה ציוד אישי, ציוד תרמי, אוהלים, ואף מקלחות ניידות למי שנמצא בשטח. כלל הציוד החורפי נחת אצלנו במהלך השבועיים האחרונים ממרכזי אט״ל השונים״. 

״התאמנו את עצמנו למלחמה הנוכחית ולצורכי האנשים, בין אם אלו מקלחות או מכבסות ניידות. כמו כן, יחידות הבינוי וההנדסה עובדות לילות כימים כדי לאפשר מרחבי שהייה ראויים ומספקים למי שבשטח - כמו מקלחות שדה ושירותים ניידים. יש לוחמים שנמצאים בעמדות קצה, במארב או במיקומים קדמיים, ואין להם תשתית של מקלחת - וכאן תפקידנו לדאוג לכל צרכיהם. יש לוחמים אחרים במוצבים עורפיים יותר, כך שהמענה שלנו משתנה בהתאם אליהם״. 

״מזג האוויר החורפי הוא מקום לניצול הזדמנויות, בייחוד כאשר החטיבה ערוכה לחורף בצורה טובה מאוד. האנשים בקצה מבצעים את המשימות עם מורל גבוה מאוד, תוך הדאגה של האגף שלנו לדאוג לכל ציוד או צורך שלהם״, אומר רס״ן שומרוני. ״החורף הוא משימת צל אל מול משימת החטיבה להגן על יישובי הצפון ולהשמיד את האויב״.