יותר מ־200 תלמידי ותלמידות החינוך המיוחד מגיעים מתחילת הלחימה בדרום לפעילות שמקיימת עבורם עמותת מגדל אור שבמגדל העמק בראשות חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן.

הפעילות נערכת בשיתוף עם עמותת טוב ומרפא, שלאורך השנה מקיימת פעילויות וימי נופשון לילדים מיוחדים. התלמידים חוו עם פרוץ המלחמה רגרסיה ופחד, ובעמותה ארגנו עבורם ימי פעילויות ארוכים שכוללים ארוחות חמות, מתנדבת אישית לכל ילד ופעילויות מגוונות ומהנות, המותאמות לילדים שחלקם עם מוגבלויות קשות וצרכים מיוחדים.

הפעילות מתקיימת בעוד כמה מוקדים ברחבי הארץ, ומשתתפים בה תלמידים בעיקר מאשדוד ומאשקלון שמשפחותיהם פונו מביתן ושוהות בקרבת מקום.

"הפעילות הזאת היא חמצן לנשימה עבור ההורים", מספרת אסתר פרוש, אמה של אלישבע בת ה־26, שהקימה לפני שנים רבות את טוב ומרפא יחד עם בן זוגה. "מהרגע הראשון שהבנו שמערכת החינוך לא תפעל בעקבות המצב גייסנו את הצוותים שלנו. מדובר בילדים שחלקם בתפקוד נמוך מאוד, שלא מתקשרים עם הסביבה וזקוקים לעזרה צמודה. הילדים חווים קושי שהם לא מכירים ולא תמיד יודעים לבטא אותו. שהות ארוכה עם מתנדבת מוכרת ומסורה מיטיבה איתם בימים טרופים אלה".

לדברי גרוסמן, "עבודת הקודש שנעשית כאן לאורך השנה, וביתר שאת בתקופות רגישות כפי שאנו חווים בימים אלה, מלמדת על כוח האדם ועוצמת החברה שנמדדת ברגישותה וחוזקתה ובעשייה לכל אדם. הודות לצוות המסור והאהוב, אנו מחבקים את הילדים והילדות המאירים הללו ועושים הכל כדי לאפשר להם לגדול ולחיות חיים מאושרים, מכובדים ומשמעותיים".