הרבש"צים מכל רחבי הארץ מקיימים היום (שלישי) הפגנת ענק מול הקריה, במסגרת מחאתם מול משרד הביטחון, במסגרתה הם דורשים כי יוסדר מעמדם והם יקבלו ציוד לחימה והגנה.

במהלך ההפגנה, חסמו המפגינים את רחוב קפלן לתנועת כלי רכב לשני הכיוונים ונוצרו עומסי תנועה כבדים באזור. הרבש"צים דרשו בכינוס שקיימו מול בסיס הקריה, כי תוקם רשות ארצית לרבש"צים שתאגד ותסדיר בתוכה את סמכויותיהם, שלטענתם פזורות כיום בארבעה גופים: משרד הביטחון, צה"ל, הרשויות המקומיות והיישובים.

כינוס החירום החל בדקת דומיה לזכר הרבש"צים שנהרגו ב"שבת השחורה" וכן בתקווה להשבת מאות החטופים. הרבש"צים נשאו דגלים ושלטים, עליהם נכתב: "רבש"צ – מגן ישראל", רבש"צים זה לא פוליטיקה, זה חיי אדם" ותמונות של הרבש"צים שנהרו בהגנה על היישובים.

"אחרי 'השבת השחורה' כולם מבינים שאין לנו אבא ולא אמא", אמר איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית – "אנחנו בשר ודם, אנחנו לא גדר, או עמוד תאורה. אנחנו אלה שחסמנו בגופנו את המחבלים מלהמשיך במסע ההרג המטורף שלהם. הגיע הזמן שתוקם מייד רשות ארצית לרבש"צים שתאגד אותנו. רק כך דמם של תושבי ישראל לא יהיה הפקר.

רונן כהן, רבש"ץ כפר מימון בעוטף עזה, אמר עוד: "תפקיד הרבש"ץ כרוך במסירות ובמחיר אישי ומשפחתי כבד. מהותו היא חירום ובסופו מוכנות ללחימה וכוננות 24 שעות כל ימות השנה. לא ייתכן שלא יכירו בנו כאנשי ביטחון. לא נקבל תנאים בסיסיים למילוי תפקידנו בהגנה על יישובי התפר והספר. כולם ראו מה קרה ב'שבת השחורה'. הכתובת כבר מזמן על הקיר, אל תגידו שלא אמרנו".

יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי דרש: "הגיע הזמן לעשות סוף לסאגת הפקרת הרבש"צים. קשה להאמין שגם לאחר התפקיד ההירואי שמילאו ב-7 באוקטובר בהגנה על עוטף ישראל, עדיין מגלגלים את הרבש"צים מיד ליד. אני קורה להקמה מיידית של רשות הרבש"צים הארצית. לא ייתכן שמתנהלים דיונים על עתיד הרבש"צים והרבש"צים מחוץ למשחק. מה שהיה לא יהיה. אני מצפה מהשרים וחברי הכנסת לפעול מייד".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון מוקיר את הרבש"צים ואת גבורתם. החזרת הביטחון, תחושת הביטחון ואמון התושבים הם משימה מרכזית של צה"ל ומשרד הביטחון.

בימים אלה אנו פועלים לגיבוש מערך הגנה חזק, שיכלול בין היתר עיבוי משמעותי של כיתות הכוננות ביישובים ובאמצעים שיועמדו לרשותם. העבודה בשלבים מתקדמים ויישום המרכיבים הראשונים בה יחל בטווח הזמן הרוב. סוגיית הרבש"צים נבחנת גם היא כחלק מהעבודה. המלצות ראשונו יוצגו בתוך כחודש לשר הביטחון".