הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

את החמסה הראשונה שעיצבה היא העניקה לגליה דוד, אימו של אביתר, אחד המבלים במסיבת הנובה שנחטף לעזה. אימו גילתה לראשונה שהוא חטוף לאחר שפורסמו ברשתות החברתיות סרטונים המתעדים את חטיפתו. 

החמסה היא הדרך להגיד למשפחות - אנחנו איתכם
בצל הימים הקשים של מלחמת 'חרבות ברזל' ופניהם המתחלפות של 236 החטופים, הקרמיקאית קלאודיה בויום הבינה שהיא לא יכולה יותר לשבת בשקט, היא חייבת לעשות משהו ולהירתם למען החזרתם של החטופים. "לצערי אין לי 'כוחות על' כדי להיכנס לעזה ולהציל את כל החטופים, אז החלטתי לעשות חמסות מחימר כדי למסור לכל משפחות החטופים בתקווה שזה יעזור להם ולו במעט, שיהיה להם משהו מוחשי בבית עם השם של יקיריהם" אומרת קלאודיה.

כבר למעלה משבוע היא עובדת ימים כלילות בהכנת החמסות. החמסות כאמור, משמשות כקמע עתיק יומין המגן על הבית מפני עין הרע, מביאות מזל וסגולה לאושר וקלאודיה יצרה אותן בתקווה שהן ישמרו על החטופים ויגנו עליהם אי שם בעזה "על כל חמסה כתבתי את שמו וגילו של החטוף עם ציור של לב גדול, ובגלל שלצערי יש מקרים רבים של משפחות שלמות שנחטפו לעזה, אז ארזתי אותן יחדיו בצירוף שם משפחה וזה קורע אותי מבפנים.

שולחן החמסות שעיצבה קלאודיה (צילום: אורלי בויום)
שולחן החמסות שעיצבה קלאודיה (צילום: אורלי בויום)

חמסות שלמות שמאוגדות יחד כמו משפחה מלוכדת שנלקחה!" היא אומרת בדמעות "הכנסתי מהלב והדמעות שלי פנימה לכל אחת מהחמסות. המציאות הזו שבה משפחות החטופים נמצאות כבר למעלה מחודש במצב של חוסר אונים ואי ודאות מוחלט לגבי מצב יקיריהן היא בלתי נסבלת, אין לי מושג איך אפשר לעמוד בזה בכלל. הדרך היחידה שלי לשלוח להם חיבוק גדול זה דרך החמסות מלאות האהבה והתקווה שהם יחזרו הביתה וכמה שיותר מהר!".

236 חמסות מרגשות המונחות על השולחן, רגע שלפני מסירתן למשפחות החטופים, ממחישות וויזואלית אולי יותר מכל דבר אחר, את הכמות הבלתי נתפסת הזו של החטופים, 236 אנשים שחייבים לחזור כבר הביתה, 236 משפחות הרוסות ודואגות שכבר רוצות שהסיוט הזה ייגמר. 

קלאודיה בתהליך העבודה על החמסות  (צילום: אורלי בויום)
קלאודיה בתהליך העבודה על החמסות (צילום: אורלי בויום)

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים