השבוע התקיים טקס הכנסת ספר תורה חדש לבית הכנסת בקיבוץ "כרם שלום". האירוע המרגש של הכנסת ספר תורה לבית הכנסת בכרם שלום למען הצלת החטופים ולעילוי נשמת הנופלים בקיבוץ.

בין המשתתפים שהגיעו לטקס  שנערך השבוע הגיע יאיר ויזנר, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ אשר נפצע קשה באירועי ה - 7 באוקטובר והוא אף כתב אותיות בספר התורה והחזיק אותו. באירוע השתתפו  הרב שלמה יוסף וייצן, טליה וייצן אלמנתו של עמיחי וייצן, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ אשר נפל בקרב.

בטקס המרגש נכח אליה בן שימול רבש"ץ כרם שלום,  אשר ב-7 באוקטובר, עם חדירתם של מחבלי חמאס לקיבוץ, הצליח יחד עם כיתת הכוננות של הקיבוץ בראשותו  לעצור את טבח התושבים, תוך קרב הרואי במהלכו נפלו שניים מכיתת הכוננות חברי הקיבוץ. עוד הגיעו משפחות הפצועים והנופלים, חברי כיתת הכוננות, חיילי המילואים המשרתים בכרם שלום ויואל מרשק מהתנועה הקיבוצית.

אליה בן שימול מסר שהטקס מהווה חוליה בשרשרת. מציון תצא תורה לכרם שלום, חוליה מחברת בין ירושלים לעוטף. אנו מבקשים להרים את הרוח ובקשנו להרים גם את הדגל שלנו, של האחדות שיתנוסס יחד איתו וממנו אנחנו לוקחים הרבה רוח.

'כרם שלום' הוא קיבוץ צעיר ומתחדש שהוקם מחדש בשנת 2001, וממוקם בקצה הדרומי-מערבי של המועצה האזורית אשכול, באזור כפרי וחקלאי. בקיבוץ חיה קהילה מעורבת של חילונים ודתיים, אשר חיים יחד את כל קשת הדעות הפוליטיות בסובלנות והבנה. כרם שלום מונה כ-47 משפחות של חברי קיבוץ, עם כ-100 ילדים. חברי הקיבוץ מתגוררים כיום במלון באילת ומתכוננים למעבר לדיור זמני בכפר הסטודנטים עדיאל, אשלים עד חזרתם ל"כרם שלום".