הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

עד כה נרתמו ליוזמה 375 מתנדבים, דרושים עוד 835.

דרור דויד עמוס יו״ר ארגון ״חסד חיים ואמת״ שליווה בשבועות האחרונים יותר מ-700 משפחות של אזרחים שנרצחו במתקפה: 

״פגשנו את המשפחות בשבר הגדול. הבטחנו להן שנלווה אותם בשנת האבל ואף מעבר לכך. אני בטוח שעם ישראל שהתגלה במלוא תפארתו יאמץ את המשפחות ויאמר קדיש לזכר כל הנרצחים, זוהי זכות גדולה להנציח אותם״. 

מאז מתקפת הטרור האכזרית ב-7/10 ארגון ״חסד חיים ואמת״, ארגון שמלווה בשגרה אבלים ברחבי הארץ, ליווה בתקופת האבל יותר מ-700 משפחות של אזרחים, בהם קהילות שלמות. 

דרור דויד עמוס, הקים את ארגון ״חסד חיים ואמת״, עוד בהיותו קצין בשירות קבע בצה״ל ממנו השתחרר לאחרונה אחרי 25 שנה. ״מה שעמד לנגד עיני בהקמת הארגון הוא המערך הצה״לי שעוטף את משפחות חללי צה״ל ומלווה אותן. זה החזון שלי, ובשנים האחרונות פרסנו רשת ארצית שמלווה 8,000 משפחות בשנה״. 

עם פרוץ המתקפה קיבל הארגון תמיכה מ״אחים לעורף״, יוזמה שמקדמת השתלבות חרדים בעשייה החברתית בישראל, והודות לכך שילש הארגון את מספר הפעילים והקים שני חמ״לים אליהם זרמו פרטי ההרוגים ומועדי הלוויות מכל הארץ.

במסגרת ביקורי הבית הרבים שעשו דרור ופעילי הארגון ברחבי הארץ משפחות רבות ביקשו מהם שימצאו מישהו שיקרא קדיש על יקיריהם שנרצחו במשך שנת האבל: ״הבקשות הגיעו מכל כיוון ואנו רואים בכך מצווה ושליחות גדולה להיענות לכך״. 

בארגון מספרים שעד כה 375 אנשים לקחו על עצמם את המחויבות לומר קדיש על נרצח במשך שנה, וכי הם פונים לציבור לאמץ את 835 אזרחים וחיילים שטרם נמצא מי שיאמר עליהם קדיש.  ״מי שיעשה זאת ילמד את סיפור חייו של הנרצח או הנרצחת, ויישא עימו את סיפור חייו ומותו של האדם״.  

אורטל בליך, אלמנתו של רפ"ק ודים בליך הי"ד, שנרצח בעת שנלחם בחירוף נפש בבארי: ״נציג ״חסד חיים ואמת״ הגיע לביתי ברגעים הקשים שלנו. כשראיתי אותו, אברך חרדי, שבא במיוחד כדי לנחם ולעזור, הבנתי שאפילו כשהבית מלא שוטרים ומשרד הביטחון מסייע בכל הנצרך לתקופת האבל, את המשאלה הזו שלי, שיגידו קדיש לעילוי נשמת בעלי, אוכל להביע רק בפני אותו אדם, ואוכל לסמוך שיעשה הכל כדי לממש אותה. "הילדים שלי עדיין קטנים", כך אמרתי לו, "אני מבקשת ממך שתדאג שיגידו קדיש על אבא שלהם".  

הארגון מצא מתנדב שלקח על עצמו לומר קדיש בכל יום לעילוי נשמת ודים ז"ל. 

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים