הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

תנועת "עוז" שבימים רגילים מטפחת דורות של ילדים על אהבת העם והארץ מכיתות א'-ג', נקראה לדגל ומפעילה פעילויות "הפוגה" למען הילדים בדרום. "המטרה היא להפיג מעט את הכאב בתקופה הזאת ולהוסיף כמה שיותר אור לילדים", אומר אלעד אמסלם, רכז התוכנית ש"עוז" מפעילה בימים אלה.

התנועה הקימה מערך של פעילויות הפוגה לילדים באלומה, מרכז שפירא ושבי דרום, יישובים באזור הדרום שאינם פונו. אל הפעילויות הגיעו ילדים מכיתות א'-ו' אשר חלק מהוריהם משרתים במילואים ואחרים עובדים. צוות התנועה בונה לו''ז אטרקטיבי עם מגוון פעילויות חווייתיות וערכיות, חברתיות ויצירתיות.

עם תחילת סדנת נגרות כחלק מתוכן הקייטנה החלו להישמע אזעקות. "תוך שניות היינו צריכים לפנות את הילדים", מספרת לנו מדריכה שהייתה במקום. "יצאתי החוצה לראות שאין אף ילד בחוץ. האנשים היחידים שהיו בחוץ אלה הורים מודאגים שהיו בלחץ לשלום ילדיהם. אמרתי להם 'הילדים במקלט וכולם בסדר' והם נרגעו עם חצי חיוך על פניהם. בערב קיבלנו הודעה משמחת ומעודדת על העבודה הנפלאה שעשינו למען הילדים".

התוכניות נבנו בשיתוף פעולה יוצא דופן עם אנשי היישובים ועם רשויות מקומיות בדרום ובצפון ובתמיכת קרן מנדל ע''ש מורטון מנדל המעמידה סיוע נדיב ומאפשרת לנו לפעול ולהעניק לילדים חוויות וערכים בימים אלו.

"בהתחלה היה לנו קשה לחזור ליישוב", אומרת אמא משבי דרום". כאשר חזרנו וראינו את הפעילות של "עוז" הבנו שזה ממש עוזר לילדים לחזור הביתה, באמת זו המטרה של התכנית הפוגה: לשחרר את המתח אצל הילדים ולהוסיף מעט אור בכל החושך הזה."

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים