הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

תנועת הנוער החליטה להזמין את בני הנוער שפונו מבתיהם לקחת על עצמם תפקיד ולהיות מדריכים, להוביל פעילות חינוכית הפגתית, לגבש קבוצות חברתיות ובעיקר להיות דוגמה אישית עבור חניכיהם הצעירים.

מדובר ביוזמה שקמה בעקבות המלחמה כאשר המטרה היא להקנות לנוער המפונה כלים עצמאיים לסייע ולהדריך ילדים צעירים מהם בעת חירום וגם לאחר המלחמה.

"בשבילי להיות מדריך זה גאווה וסגירת מעגל, אני זוכר איך אהבתי את המדריכים שלי ורק רציתי להיות כמוהם." משתף על החוויה שלו שוהם בן דוד מאופקים, "בתקופה הזאת, שהיא לא הכי קלה, שהילדים הקטנים במדינה שלנו קצת לא מבינים את המצב או שהם מבינים וקשה להם, זה אפילו עוד יותר חשוב. ברגע שכל אחד מבני הנוער פה שמע שיש אפשרות לעזור, הוא ישר קם ונרתם לעשות כל שביכולותיו להרים ילדים ובני נוער ולהובילם קדימה. אני חושב שזה היופי בנוער האיכותי של המדינה שלנו ומקווה שבעזרת ה' נדע ימים טובים יותר".

בני נוער אשר לוקחים תפקיד הדרכה בתקופה הזו, מעצימים את תחושת המסוגלות ואת ההתמודדות עם המצב גם עבור עצמם וגם עבור החניכים. הסמינר מתקיים במספר מוקדים ברחבי הארץ בהם שוהים תושבי העוטף והגליל אשר פונו מבתיהם: באילת, בים המלח, בחיפה ובמקומות נוספים. בקיבוצי המועצה האזורית עמק הירדן, המארחים קיבוצים צפוניים שפונו, הסמינר התקיים במתכונת המשתפת נוער מפונה יחד עם הנוער ״המארח״.

"בתקופה האחרונה העם שלנו עבר את התקופה הכי קשה שעם ישראל הגיע אליה." סיפרה מינה לוין מעין הבשור, "כשהגעתי לאילת הרגשתי שאני חייבת להשפיע באיזושהי דרך ולא ידעתי איך. שמעתי על הקורס מדריכים וזאת הייתה לי הזדמנות מושלמת. באתי לכאן, צברתי חוויות, הכרתי חברים, והכי חשוב - למדתי איך להדריך. עכשיו אנחנו מתחילים דרך חדשה ונתחיל להדריך במלונות ולהשפיע עם ילדים."

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים