הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

השחקנית יסמין פרדיס הגתה את דמות הילדה בשם "ישראלה" אשר לבושה בחצאית מתנפנפת וקוקיות. הדמות שנולדה ביום ההולדת ה-70 למדינת ישראל מפעילה בשגרה ומעודדת ילדים לצייר ולהכיר את את מדינת ישראל. כשבוע אל תוך מלחמת "חרבות ברזל" חברה "ישראלה" לדיירי בית גיל הזהב בתל אביב ויחד הם החלו לבקר בהתנדבות את ילדי המפונים במלונות. 

עשרות מדיירי בית גיל הזהב תל אביב ועמם צוות העובדים שרוצים גם הם להתנדב ולתמוך, מסייעים ל'ישראלה' בהופעה, מחבקים ומפעילים את כל הילדים ותמיד מביאים עמם מתנות והפתעות שארזו במיוחד בשבילם מבעוד מועד. 

הדיירים מגיעים לבתי מלון של מפונים באיזור גוש דן ומנעימים את זמנם של הילדים. רק השבוע הגיעו 'ישראלה' והדיירים למפגש עם הילדים השוהים במלון ליאונרדו ברמת גן. דיירי בית גיל הזהב תל אביב נערכו כרגיל למשימה והתכנסו מבעוד מועד לארוז מתנות וממתקים לילדים, במארזים מהודרים עם הקדשה וביחד עם ישראלה שעשעו במשך למעלה משעתיים את הילדים והוריהם בפעילויות שירה וריקוד וביצירה וציור. 

החיבורים הבין-דוריים הם מרגשים ומסייעים בהתמודדות הדדית עם המצב הקשה. אחת הילדות הקטנות ששוהה במלון לאונרדו, התחברה לאחת הסבתות והחזיקה לה את היד לאורך כל הפעילות וביקשה ממנה לבוא לבקר שוב. לאחר הפעילות הובילה הילדה את הסבתא להכיר את ההורים בארוחת הצהרים שלהם. השתיים התחברו מאד ולאורך הפעילות וגם אחריה ציירו יחד שלל ציורים. 

 דיירי בית גיל הזהב שמבלים עם הילדים המפונים (צילום: טל שובל)
דיירי בית גיל הזהב שמבלים עם הילדים המפונים (צילום: טל שובל)

חיבור נוסף נרשם ביום הילד הבינלאומי כאשר הגיעו תלמידי כיתות ט' מאורט סינגלובסקי להכין עם הדיירים פרפרים ועפיפונים למיצג שנתלה כדי להעלות את המודעות להשבת החטופים. גם במפגש הזה נרשמו "שותפויות וחברויות" שנרקמו באמצעות היצירה המשותפת (ציור, צביעה, תליה) בין מבוגרים לילדים, שכבר ביקשו להגיע שוב.

יסמין פרדיס מגלה את סוד הקסם: "הקשר הבין-דורי מעצים כל פעילות. בני הגיל השלישי מתחברים לילדים והילדים 'מתמגנטים' אוטומטית למבוגרים בדמות סבתא-סבא. בני הגיל השלישי מרגישים שהם תורמים למצב הרוח הקולקטיבי ולילדים עצמם ושומרים על מעורבות גבוהה. התחושה הזאת חשובה להם ולי ולכל מי שנרתם בימים אלה ולכן 'ישראלה' והדיירים היו מהראשונים להתייצב עוד בתחילת אוקטובר בכל המקומות בהם נמצאו ילדים מפונים. המטרה שלנו להעניק שעות נעימות, שמשכיחות מעט ומנחמות, מפעילות את הדמיון והיצירתיות ומעלות על נס אנרגיות חיוביות ואת החשיבות של חיוך ואופטימיות. מהרגע הראשון התאהבתי בדיירי בית גיל הזהב תל אביב וכך גם הילדים". 

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים