הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

משלחת של 250 נציגים של משפחות החטופים יצאו למסע בארה"ב שאורגן על ידי מערך החירום של אגודת צעירי חב״ד בראשות הרב אהרונוב. המשלחת פתחה בעיר ניו יורק שם התקיימה תפילת ענק מיוחדת בהשתתפות שלוחי חב"ד מרחבי העולם לשלומם של החטופים. במהלך האירוע שרו המשפחות ״אני מאמין״, ״והעולם כולו גשר צר מאד״.

לאחר מכן נסעו המשפחות לוושינגטון ונפגשו עם סנאטורים וחברי קונגרס אמריקאי מכל הקשת הפוליטית האמריקאית שהביעו תמיכה בהשבת החטופים הביתה. במהלך הישיבה, סיפרו משפחות החטופים על תחושותיהם והסבל שהם עוברים מאז החטיפה. הם ביקשו את עזרת חברי הסנאט במאמציהם להחזיר את בני משפחותיהם הביתה.

הסנאטורים עלו לדבר בזה אחר זה והדגישו את העובדה שהם עומדים באופן חריג דמוקרטים ורפובליקאים כאחד למען מטרה גדולה יותר והדגישו את הצורך בעמידה לצד המשפחות בימים האלו תוך התחייבות להיאבק עבורם ולעשות כל שביכולתם כדי לסייע.

לאחר מכן התקיימה, בתוך הסנאט, תפילה חריגה ויוצאת דופן שבה התפללו נציגי חב"ד ומשפחות החטופים לשלומם הביתה בשלום. נציגי המשפחות נפגשו גם עם שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג שאמר להם שישראל מוכנה לעצור את הלחימה בתמורה להחזרת החטופים הביתה. 

 ראש מפעל השליחות הרב אהרונוב סיכם את מאמצי המערך לסייע למשפחות החטופים, ואמר כי "לא נוותר עד שנחזיר את כל בני משפחותינו הביתה".

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים