הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

כבר ביום השני למלחמה, נפתח חמ"ל איסוף תרומות לחיילים ע"י מספר צעירות דרוזיות בהנהגתה של שרה טרודי, משתתפת ורכזת בתכנית "קו הזינוק", בכפר כסרא-סמיע בו הן מתגוררות. החמ"ל, שהוקם עוד בימי הקורונה בעזרת שותפויות "אדמונד דה רוטשילד" ועמותת "לב אחד", וכלל כ-30 מתנדבות שעבדו יחדיו בעבר בשגרת חירום וגויסו מחדש לצורך הנוכחי. תוך יומיים של פעילות בחמ"ל, גייסו כ-500 ערכות הכוללות אוכל ומוצרי היגיינה והוכנו כ-1000 ארוחות חמות לחיילים.

פעילי החמ"ל אף נפגשו עם פסיכולוגית מהכפר, ויחד הכינו פלייר בערבית שמטרתו להסביר איך להתמודד עם סיטואציות של חרדה ולחץ, וכיצד לתווך את המציאות הקשה לילדים קטנים. 

שרה טרודי והמתנדבות  (צילום: צילום פרטי -  שרה טרודי)
שרה טרודי והמתנדבות (צילום: צילום פרטי - שרה טרודי)

במקביל לכל היוזמות הללו, התחילה שרה לקחת חלק ביוזמה שעוסקת בהכנת סרטונים בערבית, שמטרתם לתת מקום וביטוי לצרכים והקולות שעולים בתוך החברה הערבית בתקופה המורכבת הזו. בתקופה הזו, שרה המגדירה את עצמה כדרוזית-ערביה-ישראלית, מרגישה שהפעילות החברתית במסגרות השונות מעניקה הזדמנות לבטא את מגוון הזהויות שאליהן משתייכת בעמדת הובלה והנהגה מתוך החיבור הזהותי. 

"מעצם היותי חלק מתכנית 'קו הזינוק', אני מבינה כי אין לי את הפריווילגיה לא לפעול למען הערכים בהם אני מאמינה, דווקא מתוך חיבור לזהויות השונות שלי. למרות התחושות הקשות של עצב, פחד וכעס שעלו בתחילת המלחמה ומלוות אותי עד היום, אני לא יכולה להיצמד אליהן ולתת להן להנחות אותי. אני צריכה לקום, להסתכל סביבי ולעשות מעשה. אני ממשיכה לקוות שכל החטופים יחזרו הביתה, שלא יהיו עוד הרבה נפגעים ושהתקופה הזו תגמר בהקדם". 

ארוגני נוער רבים פועלים למען המאמץ הלאומי ביוזמות שונות ומגוונות, תוכנית המנהיגות "קו הזינוק" הינה אחת משבע תוכניות המנהיגות המופעלות על ידי ארגון שותפויות אדמונד דה-רוטשילד, עמותה הפועלת להקמת עתודת מנהיגות צעירה ומגוונת, בעיקר מהפריפריה החברתית והגאוגרפית, הפועלת לבניית חוסן חברתי כלכלי ולצמצום פערים בחברה הישראלית. תכנית "קו הזינוק" הוקמה בשנת 2002, ומאז פועלת להכשרתם של צעירות וצעירים בפריפריה החברתית והגאוגרפית להובלה ולשינוי חברתי, במטרה לפתח סוכני שינוי בחברה הישראלית, אשר יפעלו למען צמצום פערים בקהילות שבהן גדלו ובחברה הישראלית בכללותה.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים