התרגשות עצומה, בכי ושאגות שמחה נרשמו הערב (ראשון) במתחם המרכזי בקיבוץ שפיים, שם התקבצו חברי קיבוץ כפר עזה לצפות ביחד במהלך השידור של שחרור החטופים.

אביגיל עידן בת הארבע שוחררה מהשבי; ביידן: "הלוואי ויכולתי לחבק אותה"
14 ישראלים שוחררו היום משבי חמאס | זה סיפורם המרגש

המשפחות צפו ביחד, מחובקות, ברגעי השחרור המותחים ובכל רגע שמישהו הצליח לזהות בצילום את יקיריהם - התפרצה קריאה אדירה של שמחה בחדר. קהילת כפר עזה נראתה הערב כמו משפחה ענקית שחוגגת ביחד, עצובה ביחד ובעיקר מתמודדת ביחד.

"משעות הצהריים שקיבלנו את ההודעה התארגנו כאן בשפיים לצפות ביחד כל הקהילה בשידור של השחרור", אמרה ל"מעריב" יעל פלוס, תושבת הקיבוץ שביום הטבח הסתתרה 21 שעות בממ"ד והצליחה לשרוד. "כולי תקווה שבקרוב נוכל להתאחד גם עם שאר החטופים. מהרגע שיצאתי מהממ"ד אני מתרכזת בניהול וניווט המתחם הזה בשפיים, אני שקועה בעשייה אינסופית ולא בעצב ובשכול. מבחינתי הערב הוא אחד מהימים המאושרים בחיי, ואני מקווה שנהיה מאושרים שוב כשיגיעו אלינו עוד חטופים".

יעל פלוס על חזרת החטופים משבי החמאס. צילום: אלון חכמון

גם מיטל יעקובי, שביום האירוע במקרה לא הייתה בכפר עזה אבל חוותה שעות ארוכות של חרדה כשדאגה למשפחתה ולחבריה, הגדירה את התחושות הערב כ"מעורבות". "מצד אחד, יש שמחה על כך שהאנשים שלנו חוזרים הביתה סוף סוף אחרי תקופה קשה", אמרה, "מצד שני, אני כואבת את מי שנשאר עדיין מאחור. אני בעיקר מוצפת מהתרגשות ושמחה לראות את הילדים שלנו חוזרים הביתה".

מיטל יעקובי על חזרת החטופים משבי החמאס. צילום: אלון חכמון

"ביום האירוע הייתי כל כך חסרת אונים, חיכיתי לשמוע מההורים שלי ומהמשפחה שלי שהם בסדר. בתקופה האחרונה אנחנו מנסים להתחיל לעכל. החודש הראשון היה חודש של הלוויות. נורא קשה לעכל הרס כזה. אך אפשר שלא להיות מוקסם מאביגיל, היא שבתה את הלב של כולם. היא בעצם ראתה את ההורים שלה נרצחים וניסתה לברוח לבית של משפחה אחרת. הכניסו אותה לשם כדי להגן עליה ובסוף חטפו אותה. ילדה בת שלוש, זה לא נתפס שבחיים קצרים כאלה היא חוותה כאלה זוועות. ציינה יום הולדת ארבע בשבי ובמקום שיחגגו לה עם בלונים היא הייתה בשבי. אנחנו רק מחכים שתשוב אלנו כדי שנחגוג לה".

תושבי כפר עזה צופים בחזרת החטופים לארץ (צילום: אלון חכמון)
תושבי כפר עזה צופים בחזרת החטופים לארץ (צילום: אלון חכמון)

סימה שטיינבכר, שבתה דורון בת ה-30 עדיין חטופה בעזה, אמרה ל"מעריב": "קודם כל אני מאוד שמחה על כל החטופים שהשתחררו הביתה בימים האחרונים. הבת שלי דורון עדיין חטופה בעזה, היא עדיין מוחזקת בעזה. הבת שלי היא ילדה יפהפיה, נהדרת, בת 30 שנחטפה מתוך הבית שלה, מתוך המקום שהיה צריך להיות הכי בטוח עבורה. אני דורשת את השחרור של כולם הביתה, ובהם של הבת שלי. היא אמנם לא ילדה קטנה, אבל היא הילדה שלי ואני רוצה אותה בחזרה הביתה. יש תקווה גדולה מאוד ואני מצפה שכולם יעשו הכל כדי להחזיר את כולם הביתה".

סימה שטיינבכר על חזרת החטופים משבי החמאס (צילום :אלון חכמון)