הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

כבר ביום הראשון למלחמה, אביאל שומרון, בוגר תכנית קו הזינוק באזור נגב וכעת עובד כרכז באזור מרכז, הצטרף לעמותת "לב אחד" ויחד הם התחילו לפעול בגזרות שונות במטרה לסייע. בימים הראשונים, צוות המתנדבים שהוקם יחד עם אביאל, עסק באספקת צרכים ראשוניים של חיילים כדוגמת מזון והסעות. לאחר מכן, השיג הצוות תרומות בסך כ-2 מיליון ש"ח בכדי לענות על הצורך העיקרי שלא סופק באותה תקופה - חוסר משמעותי בציוד לחימה טקטי, ציוד הכרחי ומציל חיים.

בחלוף הימים, הבין אביאל שכעת יש מחסור חמור בציוד רפואי בסיסי בשטח וגם בבתי החולים ברחבי הארץ. ביוזמה מרשימה ומהירה, אביאל הצליח לגייס ציוד רפואי בשווי מיליוני שקלים ולייבא אותו במטוסים מכל רחבי העולם - צרפת, ארה"ב, אוסטרליה וכדומה.

"

מצאתי את עצמי עושה דברים שבחיים לא עשיתי בעבר. עמותת ''לב אחד'' (צילום: marine cohen)
מצאתי את עצמי עושה דברים שבחיים לא עשיתי בעבר. עמותת ''לב אחד'' (צילום: marine cohen)
ולא חשבתי שאעשה, אבל השאלה שהובילה אותי לאורך הימים הייתה - מה אני יכול לעשות כדי לשנות את המציאות ולהפוך אותה לטובה יותר, גם כשהיא נראית לי מוזרה ולא הגיונית" מספר אביאל. 

"מהתקופה האחרונה, אני מבין שקו הזינוק בחלוף השנים חידד אצלי את היכולת להסתכל קדימה ולא רק להתמקד בהווה. זוהי לא רק הבנה, אלא ממש תחושת פנימית בוערת שמסמלת לי שאני זה שצריך להוביל את השינוי ביחד עם אנשים נוספים. קו הזינוק לימדו אותי לראות את תמונת המציאות טוב יותר, אני מקווה שמהתקופה הזו נצא מחוזקים יותר, ביחד במדינה שלנו".

ארוגני נוער רבים פועלים למען המאמץ הלאומי ביוזמות שונות ומגוונות, תכנית המנהיגות "קו הזינוק" הינה אחת משבע תכניות המנהיגות המופעלות על ידי ארגון שותפויות אדמונד דה-רוטשילד, עמותה הפועלת להקמת עתודת מנהיגות צעירה ומגוונת, בעיקר מהפריפריה החברתית והגאוגרפית, הפועלת לבניית חוסן חברתי כלכלי ולצמצום פערים בחברה הישראלית.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים